اول خودم!

يكشنبه, ۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۲۲ ق.ظ

بی اغراق و در کمال آرامش میگم، برای هر آدم سالمی باید مهم ترین اولویتش تو این دنیا آرامش فردی باشه!

البته نیاز به گفتن نیست که آرامش من نباید مخل آرامش دیگران بشه :))

به عبارت ساده تر روی تشک خودت پاتو دراز کن اما مواظب باش اینقدر لش نکنی که بره داخل تشک بغل دستی:))

خودخواهی ممدوح یعنی همین :)

عزیزدلم من تا وقتی از خودم راضی نباشم نمی تونم الهام بخش باشم :)

علیکم انفسکم :)

کسی هم معترض شد اولش پشت دست نشون بده بعد اگه کوتاه نیومد با همون پشت دست بزن تو دهنش :))

فکر می کنم آدم آروم و خودساخته است که می تونه دست دیگران رو هم بگیره و نوربخش باشه

پ.ن:

تو بحث تبلیغ هم همینه! آدمی که نورانی نشده نمی تونه جایی رو روشن کنه

طرف هنوز تو ابتدائیات خودش گیره بعد گیر داده دیگران رو درست کنه

تو اگه معمار بودی اول ساختمون خودت رو درست بنا می کردی :))

موافقین ۲ مخالفین ۰

اتفاقا همین الان داشتم درس پر می کردم برا کلاس آنلاین.

درس سر این بود که: مُخرِج نفس از نقص به کمال، باید خودش دارای اون کمال باشه، و به فعلیت رسیده باشه، و مسلط و قاهر بر ناقص باشه؛ و در مقابل هم، ناقص باید منقاد و تابع اون کامل باشه تا از نقص به کمال برسه.

 

البته اینا همه مراتبی هس.

سیر صعودی داره.

مسلماً کسی که مثلاً هنوز نتونسته به نفس خودش مسلط بشه و غیبت نکنه، نمی تونه در مقام ارشاد من بر بیاد و اصرار داشته باشه که من غیبت نکنم.

 

و البته من هم باید سعی کنم در الگو پذیری و انتخاب مُخرِج خودم از نقص به کمال دقت کنم. که عموماً درین گزینش و انتخاب دچار مشکل می شیم چون فرقان نداریم.

 

احسنت.
دقیقا
برای واسطه هدایت شدن باید خودت روشن باشی! نورانی باشی!
کور که نمی تونه عصاکش کوران دیگر باشه!

یه دوره ای من اصرار به نشر برخی معارف و مطالب داشتم، یه دوستی بهم گفت ببین خودت به یقین رسیدی تو همه این ها؟
صبرررررر، تامل، بذار پر بشی، اون وقت حرفت هم اثر می کنه!
دیدید یه عالمی یه صاحب نفسی یه جمله میگه اما جوری به دل میشینه که مسیر زندگی یک نفری رو تغییر میده؟ اون فقط یه جمله گفت
اما برخی ساعت ها منبر میرن، حرف می زنند، هیچی به هیچی!

البته یه نکته ای هم هس که همیشه بهش فک کردم و اون اینکه:

چطور میشه که یکی مث حضرت علی علیه السلام یا هرکدوم از اهلبیت، اونهمه وعظ و خطابه و هشدار و اخطار دادن، ولی در خیلیا اثر نکرد؟؟؟ در حالیکه اونا صاحب نفس بودن؛ عالم به علم بودن؛ معصوم بودن.

خیلی حرفه.

دوتا نکته:
اول کار یه نکته رو در نظر بگیریم، کسی که با اهل بیت قیاس نمیشه، فرمودند: لا یقاس بنا احد
اون ها سرچشمه خوبی هستند، نحن اصل کل خیر و عدونا اصل کل شر
این از این نکته
نکته بعدی
این که کسی بگیره و یا نگیره به سلسله عللی بستگی داره:
یکیش میشه خود گوینده! یقینا اثر گفته کسی که عامل بهش باشه بیشتر است از کسی که خودش عامل نیست
بعدی میشه خود شخص!
که آیا اصلا براش یقینی شد یا نه؟
حالا برای یکی یقینی هم شد به جانش نشست، آیا تسلیم میشه یا نه استکبار می ورزه کفر میورزه؟
کفر معنیش یعنی پوشاندن حق!
یعنی طرف میدونه فلان مساله حقه اما پرده می اندازه روی اون حقیقت!

اینا میشه مراتب پذیرش!
منتهی رویکرد پست من کاملا درونی بود
من به شخصه حداقل خودم روشن بشم!
کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی

نمی دونم تونستم خوب منظورمو برسونم یا نه


طرف هنوز تو ابتدائیات خودش گیره بعد گیر داده دیگران رو درست کنه

تو اگه معمار بودی اول ساختمون خودت رو درست بنا می کردی :))



منبع: pesareensan.blog.ir

چقدر شما خوبین

ولی این روزها مجبوریم 

نگاه کنیم به آنچه گفته می شود 

و نه به آن که می گوید

انظر الی ما قال ...

سلامت باشید.
شکی نیست که من باید حرف درست رو بگیرم!
ولو کافر زده باشه!
بحث من الان شخص خودمون هست!
به عنوان دهنده نه گیرنده!

دقیقا مث ی سری بلاگرهای چاقی که تبلیغ پیج های لاغری رو میزارن

دقیق گفتید.

مشکل اینجاست که گیرنده ها مختل شدن، به دلایل مختلف ÷_÷

 

( کد امنیتی رو بردارید اگه میشه، معضلیه:))

دیگه این مکل خود گیرنده هاست
+ چشم

من تقریبا 6 ساله که به این درک رسیدم و بعد از اون زندگی خودم و خانواده م خیلی تغییرات مثبت داشت

اونجا بود که باور کردم ، فقط وقتی خودم رو دوست داشته باشم میتونم به بقیه هم محبت کنم

دقیقا
عزت نفس به آدم بال برای پرواز میده
آدمی که خودش رو دوست نداره، دوست داشتن دیگران هم از سر عشق نیست بلکه نیاز به جلب توجه محسوب میشه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">