ظلم خوب هم داریم
عارضم به خدمت شما که
وقتی چشم و گوش رو بستی و اجازه دادی برات استاندارد ها رو دوگانه تعریف کنند
دیگه نمی تونی از ظلم مستقلاً چون ظلم محسوب میشه بدت بیاد و ابراز انزجار کنی و یقه بدری!!!
چون برخی یه تعریف جدید بدون پشتوانه الهی آوردن و بهت القا کردن که
داداش کجا سیر میکنی؟ عقل؟ من دارم میگما تو میگی عقل؟
تعطیلش کن و چشم و گوشت به من باشه
دستت بده من تا ببرمت، هر جا دیدی من روی یه واقعه ای حساس شدم تو هم حساس شو
یعنی اگه من صدام برای ظلمی بلند شد تو هم حق داری پشت مظلومش باشی
چون بعضی جاها ظالم و ظلمش خیلی مهم نیستند، الکی وقت تلف نکن و رها کن!
در واقع بصیرت اینجا یعنی تشخیص ظلم مهم از ظلم بی اهمیت
در حالی که مذهب به من میگه مومن از هر ظلمی منزجره
هر جا و در هر نقطه و برای هر کسی باشه!
حریت یعنی همین دیگه.
قضیه معاویه و سپاهش و غارت خلخال از زن یهودی و فرمایش مولانا امیرالمومنین علیه السلام رو خوندی؟
دین اینجا به شما راه نشان داده تا به خطا نری اگه رفتی نگی نمی دونستم:
به نقل از ابو حمزه ثُمالى : امام صادق علیه السلام به من فرمود :
از ریاست بپرهیز و از راه افتادنِ پشت سر شخصیتها خود دارى کن .
عرض کردم : فدایت شوم ، [مذموم بودن ]ریاست را دانستم
اما دو سوم آنچه [از اخبار و احادیث ]در دست دارم، از همین راه افتادن دنبال رجال و شخصیتهاست .
حضرت فرمود : درست متوجّه نشدى،
بلکه مقصود این است که مبادا کسى را غیر از حجّت [خدا] عَلَم کنى و هرچه مى گوید تصدیق نمایى .
[الکافی : 2/298/5 .]
سلام
در واقع همان شخصیت پرستی را جایگزین حجت ، حق و عقل کنی و یک نوعی از بردگی است.
عرض ادب