فروشنده هیجان

يكشنبه, ۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۰۹:۲۸ ق.ظ

اساس جهان بینی، سبک زندگی و دینداری آدم های هیجانی، احساساتی و جوگیر

همین هیجانات و احساسات داغ است! برای همین هم رسانه روی این قشر

به جهت ذائقه سازی، قهرمان پروری و ایجاد حرکت و ساماندهی جنبش و پویش حساب ویژه ای باز کرده است!

دانشگاهی و غیر دانشگاهی هم ندارد، گاهی یک کلیپ، یک نماهنگ یا یک پادکست

می تواند بنای اعتقادی و باورمندی او را بسازد، بی آن که او بپرسد چرا؟ بی آنکه دست به تحقیق بزند!

این آدم های رومنس غلامان و بردگان رسانه هستند، مدیا خوب که توانست اعتماد سازی کند

به جای آن ها منزجر می شود، عوض آن ها گریه می کند، به فراخور زمان کارگرانش را عاشق یک فردی کرده

دشمن منتقدان و مخالفانش می کند!

او را به مرز تکفیر و نفرت می برد و به حرکت وا میدارد!

از غیر معصوم معصوم، معصوم بی اشکال می سازد و تمام شئون ولی الله را برای او ثابت می کند

او هم نمی پرسد چرا؟ می گوید چشم! چون رسانه استاد تقدس سازی است!

به یک بی کفایت لقب سیدالشهدای فلان و بهمان می دهد، شیعه را به دام قیاس می اندازد!

از یک اشتباه پلیس یکباره جنبش فراگیر ضد حیا می سازد و عده ای که

نمی توانند بین صفر و صد عدد دیگری پیدا کنند اسیر رسانه شده تمام باورها و عقایدشان را پاره می کنند

و فریاد مثلا زن زندگی آزادی سر می دهند، بی آنکه بدانند پشت پرده چه دست های خبیثی در کار است!

به خود می آید می بیند پشت سر لمپنی به نام مصی علینژاد راه افتاده

و دارد رهایی را پشت حنجره او جست و جو می کند

رسانه برای آدم عاقل و اهل تفکر حرف خاصی ندارد

چون او مخاطب تولیدات نیست

چون او خریدار هیجان نیست.

موافقین ۳ مخالفین ۰

سلام خدمت شما

در مورد ذائقه سازی و جریان سازی رسانه ها چه اینوری و چه آنوری حرفی نیست ولی این چه زمانی اتفاق می افتد و خودنمایی می کند زمانی که انسانهای مرجع وجود ندارند یا اگر هم هستند به دلایلی خواب هستند. آن جریان خاص که نمی خواهم حالا به دلیل حساسیت ها اینجا اسمش را بیاورم فقط اشتباه پلیس نبود سال ها فشار و سرکوب و توهین در بخشی بزرگی از جامعه بود که سر برآورد. رفتار افراطی سرانجام در نهایت منجر به عکس العمل افراطی می شود.

حالا رسانه ها بر آن موج سوار شدند این دلیل نمی شود آنرا تا این حد پایین بیاوریمش مسائل اجتماعی به نظرم چند وجهی هستند ولی کلیت حرف شما در مورد جو گیری آدم ها و موج سازی ها را قبول دارم.

سلام.
عرض ادب
بله رفتار پلیس و سیاست فرهنگی در قبال حجاب که فاجعه بار است
ربطی هم به دین ندارد
بیشتر برگرفته از تفکرات اخوانی و سلفی است
بحثی روی این نیست
اما این وسط جبهه پرچمدار زن، زندگی و آزادی آن جبهه عدالت محور و حق مدار نیست
پشت پرده این جریان تفکرات و جریان های خبیث و خطرناکی خوابیده
یک نکته هم اینجا خالی از لطف نیست
مشکل اینجاست که ما همیشه فکر می کنیم یک حق داریم یک باطل
گاهی در یک جبهه هر دو طرف باطل هستند.

چه قد حال کردم با این حرفت

 

مشکل اینجاست که ما همیشه فکر می کنیم یک حق داریم یک باطل

گاهی در یک جبهه هر دو طرف باطل هستند.

 

چاکرم.
بله درک این موضوع خیلی می تونه فضا رو برامون روشن کنه
که از لج یا مخالفت با یک گرو، تفکر و دسته به دام یک دسته باطل دیگه نیوفتیم

چقدر دلم میخواست اون آدمِ عاقل او اهل تفکری باشم که تو پاراگراف آخر گفتید 

ولی فعلا یه آدم هیجانی‌ام که نیاز به ثبات فکری بیشتری داره ...

 

هیجان ذاتی و طبیعی همه ماهاست
هیجان آدم رو به تغییر، شور و حرکت وا میداره
منتهی هیجان نباید بیس و رویه بشه
باید محرک باشه
بدون عینک دیدن
یه لحطه حب و بغض رو کنار زدن موثره
یک بار سال 95 این کار رو انجام دادم
عالی شد

سلام

اومدم ازتون کمک بگیرم

من شنیدم که عهد خدا با بنی اسرائیل مقدمه‌سازی برای پیامبر خاتم بوده. دلیل لج کردن و حسادت بنی اسرائیل هم همینه و از اینجا شروع میشه که چرا ما مقدمه سازی کنیم برای بنی اسماعیل چرا خودمون نه

یا در ابتلائات مختلف با توسل به پنج تن آل عبا کارشون رو پیش می‌بردن و... 

اون زمان ریز نشدم رو مسئله 

الان نیاز پیدا کردم‌ که واقعا بدونم

چقدر از این قضیه صحت داره و روایات و استناداتش چیه

مخصوصا که در هر مرحله ریز به ریز از اهل بیت نام برده می‌شد. در رد شدن از بحر، برای بخشیده شدن گناه گوساله پرستی، یا یادمه گفته بودن یه سری دروازه ها حالا یا به شمایل یا به اسم اهل بیت بود که باید ازش عبور می‌کردن قبل رسیدن به ارض مقدس و... 

راهنمایی میکنید؟ 

سلام.
عرض ادب.
من در این باب یک روایت قبلا دیده بودم
باقی موارد رو از استادی پرسیدم منتظرم جواب بدن:

روایت ذیل این آیه شریفه:
فَأَوْحَیْنا إِلى مُوسى أَنِ اضْرِبْ بِعَصاکَ الْبَحْرَ فَانْفَلَقَ فَکانَ کُلُّ فِرْقٍ کَالطَّوْدِ الْعَظِیمِ [شعرا/63]
و به‌دنبال آن به موسى وحى ‌کردیم: «عصایت را به دریا بزن». [او چنین‌ کرد] و دریا از هم شکافته ‌شد، و هر بخشى همچون کوه عظیمى ‌شد!

امام عسکری علیه السلام فرمودند:
وَ إِذْ فَرَقْنا بِکُمُ الْبَحْرَ فَأَنْجَیْناکُمْ وَ أَغْرَقْنا آلَ فِرْعَوْنَ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ؛ یعنی به خاطر بیاورید هنگامی‌که آب دریا را قسمت قسمت نمودیم به‌طوری که هر قسمت از دیگری جدا بود و شما را آنجا نجات داده و فرعون و قومش را غرق ساختیم درحالی‌که شما آن‌ها را تماشا می‌کردید و آن‌ها غرق می‌شدند؛ و جریان اینگونه بود وقتی موسی به رود نیل رسید خداوند به او وحی فرمود: 
«به بنی‌اسرائیل بگو: اقرار به توحید مرا تکرار نموده و یاد محمّد سرور بندگان و کنیزان مرا از قلب‌های خود بگذرانید و ولایت علی برادر محمّد و خاندان پاکش را بر خود تکرار نموده 
و بگویید: خداوندا! به حقّ جاه و منزلت ایشان ما را از روی این آب عبور بده.
[اگر چنین کنید] آب برایتان به خشکی تبدیل می‌شود». 
موسی این مطلب را به آنان ابلاغ کرد؛ آن‌ها گفتند: «چیزی به ما می‌گویی که آن را خوش نداریم و مگر جز این است که ما به خاطر ترس از مرگ، از فرعون فرار نمودیم و اکنون تو با این کلمات، ما را گرفتار این آب فراوان می‌سازی و نمی‌دانیم در این آب فراوان، چه بر سر ما خواهد آمد»؟! کالب‌بن‌یوحنّا درحالی‌که سوار بر چهارپایش بود و فاصله‌ی دو طرفِ آن قسمت از رودخانه چهار فرسخ بود به موسی عرض کرد: 
«ای پیامبر خدا! آیا خداوند به تو فرمان‌داده که ما این مطالب را بگوییم و وارد آب شویم»؟
 موسی فرمود: «آری»!
عرض کرد: «آیا تو نیز مرا به آن، فرمان می‌دهی»! 
فرمود: «آری»! 
دراین‌حال کالب‌بن‌یوحنا ایستاده و طبق فرمان الهی، اقرار به توحید خداوند و پیامبری محمّد و ولایت علی و خاندان پاک آن دو را تکرار نمود و آنگاه عرض کرد: «خداوندا! به جاه و منزلت این خاندان، مرا از روی این آب عبور بده»! 
سپس اسب خود را به زور وارد رود نیل کرد 
و بر روی آب شروع به دویدن نمود و آب، زیر پایش مانند زمین نرم شده بود تا اینکه به آن طرف رود رسید؛ آنگاه دوان‌دوان بازگشته و خطاب به بنی‌اسرائیل گفت: «ای بنی‌اسرائیل! از موسی پیروی کنید، چون این دعا کلید درهای بهشت و قفل درهای دوزخ و نازل‌کننده‌ی روزی و برای بندگان و کنیزان خدا، جلب‌کننده‌ی رضایت خداوندِ مراقب و آفریننده است»؛ 
امّا آن‌ها از انجام این کار خودداری کرده و گفتند: «ما فقط از روی زمین عبور می‌کنیم»؛ 
به همین خاطر خداوند به موسی (وحی فرمود: أَنِ اضْرِبْ بِعَصاکَ الْبَحْر و بگو: خداوندا! به جاه و منزلت محمّد و خاندان پاکش این آب را بشکاف! 
موسی نیز چنین کرد و آب شکافته شد و زمین تا طرف دیگرِ رود نمایان شد. موسی به آن‌ها گفت: «وارد شکاف رود شوید»؛ گفتند: «زمین گِل و لای است و می‌ترسیم در آن فرو رویم»؛ 
خداوند وحی فرمود: «ای موسی! بگو: خداوندا! به جاه و منزلت محمّد و خاندان پاکش این زمین را خشک فرما»؛
 موسی نیز چنین گفت و خداوند باد صبا را به آنجا فرستاد و زمین خشک گردید. موسی فرمود: «وارد شوید»! 
بنی‌اسرائیل گفتند: «ای پیامبر خدا! ما دوازده قبیله هستیم از دوازده پدر، اگر همگی وارد شدیم هر گروه از ما خواهان این خواهد بود که بزرگش جلوتر حرکت کند و بیم آن داریم که شرّی میان ما ایجاد شود، اگر هر گروه از ما راه جداگانه‌ای داشته باشد از آنچه می‌ترسیم ایمن خواهیم بود»، پس خداوند به موسی فرمان داد که به تعداد آن‌ها دوازده بار در دوازده مکان کنار آن مکانِ شکافته شده با عصای خود به دریا بزند و بگوید: «خداوندا! به جاه و منزلت محمّد و خاندان پاکش زمین را برای ما آشکار ساخته و آب را از ما دور ساز».

موسی نیز چنین کرد و دوازده راه در دریا پدید آمد و بستر زمین به‌وسیله‌ی باد صبا خشک شد؛ موسی فرمود: «وارد شوید»! 
گفتند: «هر گروه از ما در راهی از این راه‌ها وارد می‌شود و نمی‌داند بر سر سایرین چه خواهد آمد»؛ 
خداوند عزّوجلّ فرمود با عصایت به این موج‌های سربلند کرده آب بزن؛ موسی چنین کرد و گفت: «خداوندا! به جاه و منزلت محمّد و خاندان پاکش این آب را به‌صورت کنگره‌های بزرگی در بیاور که این‌ها یکدیگر را از ورای آن، مشاهده کنند. در نتیجه کنگره‌های عظیمی ایجاد شد که آن‌ها یکدیگر را از آن می‌دیدند. سرانجام بنی‌اسرائیل وارد نیل شدند و چون به آخرش رسیدند فرعون و همراهانش سر رسیدند و گروهی از آنان وارد دریا شدند و وقتی آخرین نفرشان وارد شد و اوّلین گروه خواست از طرف دیگر رود خارج شود خداوند به دریا فرمان داد و دو طرف آب بر سر آن‌ها فرو ریخت و درحالی‌که یاران موسی آن‌ها را مشاهده می‌کردند جملگی غرق شدند».

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۵۵۲ بحارالأنوار، ج۱۳، ص۱۳۸/ الإمام العسکری، ص۲۴۵ / مستدرک الوسایل، ج۵، ص۲۳۳

از این روایت و روایات مشابه من برداشت لجاجت و جهل کردم بیشتر
مضاف بر این که سبقه این قوم بعد نجات هم آمیخته با لجاجت و جهل بوده.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">