پاسخ:
سلام.
عرض ادب.
از اشکالات مجازی نرساندن منظور در قالب کلمات است.
+ تکثر به معنای پلورالیسم حق نیست!
ما که مثل سروش فکر نمی کنیم!
تکثر یعنی اجازه بدهیم همه حرفشان را بزنند!
با چماق کسی را سرکوب نکنیم!!!
من هم حرفم را زدم!
در خصوص بهشت و جهنم!
من کسی نیستم که بهشت و جهنم تقسیم کنم!
قسیم النار و الجنه امیرالمومنین علیه السلام است!
همان چند حدیث که می گویید،اساس و اصل دین من و شماست!!!!!!!!!!!!
بدون ثقلین به کجا می خواهیم برسیم؟
پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله : إنّما مَثَلُ أهلِ بَیتی فیکُم کمَثَلِ سَفینَةِ نُوحٍ علیه السلام ؛ مَن دخَلَها نَجا ، و مَن تَخَلّفَ عَنها غَرِقَ .حدیث
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : حکایت [وجود ]اهل بیت من در میان شما، حکایت کشتى نوح علیه السلام است که هر کس وارد آن شد نجات یافت و هر کس از آن بازمانْد غرق شد
متر و معیار تعیین کرده اند!
بزرگوار ولایت و برائت صریح مذهب من و شماست!
جایی که به صراحت مطلبی بیان شده باشد که نباید خودمان را به آن راه بزنیم!
با قاطعیت فرمودند کسی که ولایت امیرالمومنین علیه السلام را نداشته باشد یا بالاتر ولایت داشته باشد اما برائت از غاصبان و دشمنان امیرالمومنین علیه السلام نداشته باشد سعادتمند نمی شود!
کسی که سر سوزن محبت اولی و دومی را داشته باشد استحقاق بهشت را ندارد.
این را اکبر قصاب نمی گوید حجت خدا می فرماید!
اصلا همه چیز از غدیر است
همه بدبختی های عالم باز به فرموده اهل بیت علیهم السلام از سقیفه است
این ها را چه کنیم؟
این ها عقاید شیعه است!
عقایدی که بچه هیاتی هر هفته در زیارت عاشورا می خواند!
این حدیث بسیار مهم را چه کنیم؟
رد کنیم چون شما هنیه را دوست دارید؟
دقیق بخوانید:
أبُو الجارودِ عَن أبی جَعفَرٍ علیه السلام ـ فی قَولِهِ تَعالى : «ما جَعَلَ اللّه ُ لِرَجُلٍ مِن قَلبَینِ فی جَوفِهِ» ـ : قالَ عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ علیه السلام : لا یَجتَمِعُ حُبُّنا وحُبُّ عَدُوِّنا فی جَوفِ إنسانٍ ، إنَّ اللّه َ لَم یَجعَل لِرَجُلٍ مِن قَلبَینِ فی جَوفِهِ فَیُحِبَّ هذا ویُبغِضَ هذا ، فَأَمّا مُحِبُّنا فَیُخلِصُ الحُبَّ لَنا کَما یَخلُصُ الذَّهَبُ بِالنّارِ لا کَدَرَ فیهِ ، فَمَن أرادَ أن یَعلَمَ حُبَّنا فَلیَمتَحِن قَلبَهُ ، فَإِن شارَکَهُ فی حُبِّنا حُبُّ عَدُوِّنا فَلَیسَ مِنّا ولَسنا مِنهُ ، وَاللّه ُ عَدُوُّهُم وجَبرَئیلُ ومیکائیلُ ، وَاللّه ُ عَدُوٌّ لِلکافِرینَ [ تفسیر القمّیّ : 2 / 171 . ] .
ابوجارود از امام باقر علیه السلام ـ درباره آیه «خدا براى هیچ مردى در درونش دو دل ننهاده است» ـ : على بن ابى طالب علیه السلام فرمود: دوست داشتن ما و دوست داشتن دشمن ما، در دل یک انسان با هم جمع نمى شوند [زیرا ]خداوند براى هیچ مردى در درونش، دو دل ننهاده است که با این یکى دوست بدارد و با آن یکى دشمن بدارد. دوستدار ما دوستیش را نسبت به ما خالص مى گرداند همان گونه که طلا با آتش خالص مى گردد و ناخالصیش گرفته مى شود. پس، هرکه مى خواهد محبتش را نسبت به ما بداند دل خود را بیازماید، اگر در کنار محبّت ما دشمن ما را نیز دوست داشت بداند که نه او از ماست و نه ما از اوییم و خدا و جبرئیل و میکائیل دشمن اوست و خداوند دشمن کافران مى باشد.
مانند این حدیث شریف فراوان داریم.
+ قرار نیست بیزاری به حق من از رژیم منحوس صهیونیستی من را بغل پیروان مکتب سقیفه و تفکرات اخوانی پرت کند! این چه منطقی است؟
از ظلم رژیم صهیونیستی بیزار باشید دلمان به حال مظلومیت غزه بسوزد اما این وسط عقایدمان را قربانی نکنیم!
سلام
من به شخصه با تکثر مشکلی ندارم، اما تکثر اینه که هرکسی عقیده ی خودشو داشته باشه، راهش رو انتخاب کنه و بگه این راه و عقیده ی منه ، نه اینکه برای دیگرانی که شبیهش نیستن نسخه بهشت و جهنم بپیچه ... اتفاقا من فکر میکنم اولین کسی که اینجا در حال نپذیرفتن دیگرانه خود شمایید ... حساب و کتاب خدا پیچیده تر از اونیه که شما بیاید چندتا حدیث و روایت بیان کنید و تهش نتیجه بگیرید خب فلانی جهنمیه ...
(میخواستم به احترام تصمیم تغییر سبکتون سکوت کنم ولی دیدم در این تغییر سبکتون هم نگاه دانا به غیردانا دارید، من به این نگاه خیلی حس بدی دارم، از هر حزب و فرقه و مذهبی که باشه فرقی نداره)
به هرحال امیدوارم عاقبت همهمون به خیر باشه ...