نکته رو بگیر و برو :))

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵ ق.ظ

پیشنهاد می کنم حتما این عرایض بنده رو بخونید :))

بعدا سوال می کنم بلد نباشی از نمره خبری نیست. بخون نگی نگفتی :))

همیشه سعی می کنم هر جایی می نویسم کوتاه باشه که از حوصله خارج نشه اما این سری نشد.

امام مجتبی صلوات الله علیه در بخشی از گفت و گوی نورانی شان با سیدالشهدا علیه السلام می فرمایند:

لا یوم کیومک یا اباعبدالله

هیچ روزی مانند روز ( مصیبت) تو نیست ای اباعبدالله

الامالی شیخ صدوق صفحه 177

جای دیگر هم امیرالمومنین علیه السلام تاکید می کنند که

هیچ کس با شهدای کربلا قیاس نمی شود چه شهدای قبل چه شهدای بعد!

در نهج البلاغه، در بیان معصومین علیهم السلام، در زیارت جامعه کبیره و ... مجموعا می خوانیم:

هیچ کس با اهل بیت علیهم السلام قیاس نمی شود

لا یقاس بنا احد...

پس این گزاره ها از اساس غلط هستند هر که گفته باشد در هر جایگاهی که باشد:

کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا

مثل علی اکبر حسین تک تکه شد پسر شهیدم

بی رحم ها، علی اصغرهای زمان را تشنه می زنند!

علی را رها کردید به معاویه رای دادید اهل کوفه شمایید!!

حسین زمان، علی زمان و ...

پ.ن1:

رفیق عزیز ما عادت داره هر سال دهه اول بره هیات شهرشون نوکری کنه اما به خاطر کارش امسال مجبوره تهران بمونه.

می گفت: هیات کجا برم تو کجا میری؟

گفتم: فلان هیات!

گفت: درباره انتخابات و مسائل سیاسی حرف می زنند؟!!

گفتم: من هیاتی که جز درباره اهل بیت علیهم السلام و معارف مکتب حرف بزنه نمیرم!

اینقدر مطلب روی زمین هست، اینقدر در باب فضائل اهل بیت علیهم السلام حرف مانده که علما عمرشون قد نداد همه رو بگن از بس زیاد بود

با این حساب نوبت به باقی مطالب نمیرسه! فکت سیاسی و بصیرت افزایی میخوای برو نماز جمعه :)) برو سایت های خبری

هیات جای حرف های دوزاری نیست.

به این حدیث شریف دقت کنید:

امام صادق علیه السلام به فضیل فرمودند: آیا می نشینید کنار هم و حدیث ما را می گویید؟

فضیل عرض کرد: بله جانم به فدای شما.

امام علیه السلام فرمودند:

این مجالس را دوست می دارم!

ای فضیل امر ما را احیا کنید. خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می کند.

ای فضیل! هر کس ما را یاد کند یا در حضور او ذکر ما شود

و از چشمش به اندازه پر مگسى اشک درآید خداوند گناهان او را مى بخشد اگر چه فزونتر از کف دریا باشد.

 نشانی :  قرب الإسناد  ,  جلد۱  ,  صفحه۳۶ 

عَنْ بَکْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ لِفُضَیْلٍ : «تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟» قَالَ: نَعَمْ، جُعِلْتُ فِدَاکَ. قَالَ: «إِنَّ تِلْکَ اَلْمَجَالِسَ أُحِبُّهَا، فَأَحْیُوا أَمْرَنَا یَا فُضَیْلُ ، فَرَحِمَ اَللَّهُ مَنْ أَحْیَا أَمْرَنَا. یَا فُضَیْلُ ، مَنْ ذَکَرَنَا - أَوْ ذُکِرْنَا عِنْدَهُ - فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ مِثْلُ جَنَاحِ اَلذُّبَابِ، غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَتْ أَکْثَرَ مِنْ زَبَدِ اَلْبَحْرِ

پ.ن2:

این رو هم بخون، نگی تو پی نوشت بود و ندیدم و نمره بدید و ... از همه جا سوال میاد حتی بیشتر بدانیم :))))

تو اینستاگرام بحث بالایی در گرفته بود و در کمال تعجب و تاسف اهل سنت

حتی اون هایی که امام حسین علیه السلام رو دوست داشتند دو تا نظر داشتند،

تندهاشون می گفتند: امام حسین علیه السلام رو دوست داریم، فرزند رسول خداست، سید شباب اهل الجنه است و ...

اما علیه حاکم وقت شورید و کار اشتباهی کرد، یزید هم برای حفظ حکومتش باید او را می کشت.

این حرف سنگین نظر شخصی نبود بلکه مطابق با نص صریح اهل سنت است که اگر کسی خلیفه شد حق دارد هر که مقابل او ایستاد را از میان بردارد!

عده ی دیگر در ضمن قبول این شرط می گفتند:

حالا تازه جالبه بدونید یزید قصد کشتن امام حسین رو نداشت! ابن زیاد بود که زیاده روی کرد!

بعد براشون سند از منابع خودشون می آوردیم که خود یزید ابن زیاد رو راهی کرد.

بعد شهادت سیدالشهدا علیه السلام سر مبارک حضرت رو دامن نجسش گذاشت و تحقیر کرد ایشان رو و شعر سرود که:

بالاخره انتقام بدر رو گرفتم و ...

جواب نداشتن و مثل خلیفه شون در می رفتند!

بماند باقی مباحث...

تبیین این مسائل هنوز روی زمین هست.

به رفیقمون که قانع نشد گفتم حداقل برو هیات میثاق با شهدا جو هیئت اگرچه سیاسیه اما باز آدم های مودبی هستند.

 

موافقین ۲ مخالفین ۳

خیلی جالبه که اون پی نوشت یه مطلب کاملا سیاسیه ولی عزیزان امام حسین رو غیر سیاسی میدونن :)) ! 

اگر امام حسین رو صرفا برای حب دوست داریم و هدف پشت قیامش رو ندونیم و نتونیم برای دوره زمونه ی خودمون درس بگیریم چه فرقی با مردم کوفه داریم؟ 

مردم کوفه هم امام حسین بی بخار رو دوست داشتن نه امام حسینی که براشون حرف از سیاست و حکومت داری اسلامی بزنه 

 

تقلیل اهل بیت علیهم السلام به مسائل چیپ سیاسی ظلم به این ذوات مقدسه
صرفا برای حب؟
هدف پشت قیام؟
اهل بیت علیهم السلام بیمنه رزق الوری هستند
حجت های خدا هستند
جانشین خدا هستد
فقط حب؟
البته که این حب و بغض مقدس است
هل الدین الا الحب و البغض؟
شما ندانید اهل بیت چه کسانی هستند چجوری دوست شان داشته باشید؟
ندانید دشمنان شان چه کسانی هستند چگونه راه حق را می شناسید؟

+ حکومت یکی از شئون اهل بیت است نه تمامش
نگاه کنید به تکلیف هر عصر
ما الان در عصر امام زمان علیه السلام هستیم.
با این دیدگاه امام مجتبی،امام سجاد، امام باقر، امام صادق، امام کاظم، امام رضا، و ... علیهم السلام بی فایده بودند!
چون حکومت نداشتند!!!
شما نمی تونی در زمان امام سجاد علیه السلام باشی و بگی من به رسم زمان سیدالشهدا علیه السلام عمل می کنم.
امام صادق علیه السلام الان بی بخار بودند؟
امام کاظم علیه السلام که در زندان بودن بی خیر بودند؟
برای همینه که میگن ببینید اهل بیت چه فرمودند نه این که ببینید خودتون چه تصمیمی دارید.
بخار؟

یه شعری هست میگه هر جا غریبی دیدین برای من گریه کنین و هر جا آب گوارا خوردین از من یاد کنین

اون درسته؟ واقعی مال امام حسینه...

برای چی آخه ؟ ترحم دلش می خواسته؟

بله درسته
شِیعَتِی مَا إِنْ شَرِبْتُمْ ماءَ عَذْبٍ فَاذْکُرُونِی...

برای سیدالشهدا علیه السلام گریه کردید؟
جنسش ترحمه یا عزته؟
تو این گریه رشد هست اتمام حجت هست یا ترحم و ...؟
حجت خدا نیاز به ترحم داره؟
تمام اهل بیت تاکید کردن به گریه بر سیدالشهدا
چه قبل واقعه چه بعد واقعه
از رسول صلی الله علیه و آله تا امام زمان علیه السلام
تقلیل این اشک به ترحم درک نادرست از واقعه است
این ظلم، بزرگ است.

بخشی از روایت امام رضا علیه السلام رو براتون می نویسم، بخوانید:
در روایت عیون و امالی صدوق از ریان بن شبیب روایت شده که گفت:
در روز اول محرم به محضر حضرت امام رضا علیه السلام رفتم، و آن حضرت به من فرمود:
«ای پسر شبیب روزه هستی؟»
عرض کردم: «نه…»
سپس آن حضرت درباره ی محرم و روز عاشورا و مصیبت جانگداز امام حسین علیه السلام سخنانی فرمود که از آن جمله بود:
ای پسر شبیب براستی که ماه محرم ماهی است که مردم زمان جاهلیت در گذشته به خاطر حرمت آن ماه، ستم و جنگ را در آن حرام می دانستند
ولی این امت نه حرمت ماه را نگه داشتند و نه حرمت پیامبر را، که فرزندان او را کشته و زنانش را اسیر کرده و اموالش را به غارت بردند.
خدایشان هیچ گاه نیامرزد.

ای فرزند شبیب اگر خواستی بر چیزی گریه کنی، بر حسین بن علی بن ابیطالب گریه کن

که براستی او را همانند گوسفند کشتند، و به همراهش هیجده مرد از خاندانش را نیز کشتند که در زمین همانندی نداشتند، و در شهادت آنها آسمانهای هفتگانه و زمینها گریستند، و چهار هزار فرشته برای یاری او بر زمین فرودآمدند ولی او را کشته دیدند، و از این رو در کنار قبر آن حضرت تا روز قیام حضرت قائم همچنان ژولیده مو و گردآلود می مانند و از یاران آن حضرت خواهند بود و شعارشان نیز «یا لثارات الحسین» می باشد.

ای پسر شبیب اگر بر حسین گریه کنی تا اشگانت بر گونه ات بریزد خداوند هر گناهی که داشته باشی کوچک یا بزرگ کم یا زیاد همه را بیامرزد.....

ای پسر شبیب اگر خوش داری که در درجات والای بهشت با ما باشی پس محزون و اندوهگین باش در حزن و اندوه ما، و خوشحال و فرحناک باش در فرح و خوشحالی ما، و ولایت (و دوستی) ما را از دست مده که براستی اگر مردی سنگی را دوست بدارد خداوند در روز قیامت او را با همان سنگ محشور فرماید!.

سلام 

شاید عده ای بگن سیاست عین دینداریه ، و از این دست جملاتی که زیاد شنیدیم 

ولی من به شخصه واقعا از سیاست خسته ام 

از سیاستی که آخرش سر در نمیاریم کی درست گفت و کی غلط ... یادمه که چند سال پیش زمان دانشجویی هم به این بیزاری از سیاست رسیده بودم و جاهایی که آقای پناهیان منبر می‌رفت رو شرکت نمی‌کردم چون سیاسی حرف می‌زد... 

این مدت خیلی به این فکر کردم که بالاخره ما آگاهی‌های سیاسی‌مون رو از کدوم منبع باید دریافت کنیم، و هرچی بیشتر فکر می‌کنم کمتر به نتیجه می‌رسم...

ولی یه چیزی رو مطمئنم، اونم اینه که مردم ما خیلی هاشون انقد ضعف اطلاعات در مورد بدیهیات دین دارن، که لازم نیست روی منبرها، دین رو رها کنیم و در مورد اینکه فلان شخص توی سیاست خوبه یا بد صحبت کنیم 

خیلی از همین مردم پای منبر، دروغ ترین روضه ها رو میپذیرن و باور میکنن و باهاش گریه میکنن... چون نمیدونن، خیلی چیزا رو نمیدونن...

 

سلام.
عرض ادب
دقیقا
مخصوصا سیاستی که ربطی به دین نداره
احسنت به شما
منم حرفم همینه
هر چه جای خود
سیاست؟
جاش تو سایت های خبری و محافل سیاسیه
هیات و مجلس رو اهل بیت علیهم السلام رو فرمودند چگونه برگزار کنید
من معرفت امام نداشته باشم سیاستم چگونه می شود؟
دینداری ام چگونه میشود؟
رفقای ما 100 ها صفحه کتاب می توانند بنویسند از سیاست روز و منطقه اما از اهل بیت؟ از معارف دین؟
این نتیجه هیات های منهای اهل بیت امروز است

سلام

با احترام

سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما

اینا دو بال هستند و از هم جدا نیستند، چه بسا اون ملعون که با نیت قربه الی الله سر امام رو جدا کرد

پس هیئت خالی فایده ندارد، شور و شعور حسینی همزمان ارزشمند است برادر

سلام.
عرض ادب
امان از این سیاست ما عین دیانت ماست :))
هیئت خالی؟
شعور حسینی یعنی کسب معرفت اهل بیت علیهم السلام
نه بیان مسائل روزمره
نتیجه این رویه شده است
بچه هیاتی که تحلیل های سیاسی روز، منطقه را می داند دقیق و تخصصی اما از معارف اهل بیت خالی است
حکمتی که در قران اشاره شده :
یوتی الحکمه من یشاء و من یوت الحکمه فقد اوتی خیرا کثیرا
اهل بیت علیهم السلام فرمودند:
منظور از این حکمت معرفت الله و معرفه الامام است
مسائل سیاسی و منطقه شناسی کجای این معرفت است؟
وضع ما چگونه است؟

نه سوالم اینه که تو این شعر امام مصائب خودش رو به مصائب همه ربط داده ....اینو نمی فهمم

اینجا که میگه هر مظلوم و غریبی که دیدین برای من گریه کنین....

اینو نمی فهمم...

نه که گفتی امام رو با احدی قیاس نکنین ....

من که نگفتم خودشون فرمودند
این شعر به معنی قیاس نیست
یعنی: اگر خواستی برای مصائب خودت، دنیا، عزیزت گریه کنی به جای اون برای من گریه کن
بحث عظمت قضیه است
بابی انت و امی و اهلی و مالی
یعنی چی؟
همه چیزم زندگیم به فدای اهل بیت علیهم السلام
میره در فصل: اولویت دادن اهل بیت علیهم السلام بر خود

@ بزرگواری که فرمودن سیاست ما عین دیانت ماست 

 

فکر میکنم اون چیزی که مردم ما درگیرش هستن، واقعا اون سیاستی نیست که با ارزشه، مردم درگیر یه سری فریب رسانه ای ان، و بعید می‌دونم این اون چیزی باشه که از ما توقع دارن توی دین، وقتی کسی الفبای دینداری رو نمیدونه نمیتونه درست رو از غلط تشخیص بده، کسی که خوش اخلاق نیست، کسی که خودش الگوی رفتار یه مسلمان نیست وقتی علَم سیاست دستش میگیره و راه میفته توی جامعه بدتر اوضاع رو خراب می‌کنه، اون سیاستی که عین دیانت ماست توی این بازی‌های رسانه ای پیدا نمیشه ، مطالعه کنیم، تاریخ بخونیم، به توانایی ادراک وقایع برسیم ، درونمون اون قوه ی تشخیص رو پرورش بدیم ، ... چه بسا که بعضی از همین منبری ها فریب میدن مردم رو ... میزان حق‌ه، تا حق رو نشناسیم مثل یه قاصدک توی بادیم ... پای کدوم منبر بشینیم؟ کدومشون حق میگه؟ توی همین انتخابات اخیر چقدر شخصیتای بزرگ به گیس و گیس‌کشی افتادن ... 

احسنت دقیقا.

اگر سیاست از دیانت جدا بود امام خمینی هیچوقت انقلاب نمی کردن ،می‌نشستند درس دینشون رو میدادن .اونوقت سیاست غیردینی به راحتی دین رو از مردم می گرفت . اگه اسمی از اسلام هنوز پابرجاست بخاطر همین هست که گاها مردم از نظر سیاسی به هوش بودن . 

بحث من در این پست فقط هیات مذهبی در دهه اول است:))
و
گره نزدن اعتقادات به مسائل زود گذر
و
عدم قیاس طبق دستور دین
که از اون ور بوم نیوفتیم.
تو کامنت ها پاسخ دادم.
معتقدم هر نکته جایی و مکانی دارد

و من بعد از پاسخ شما یاد فتنه ی ۸۸ افتادم ، وقتی که مردم عزادار از هیئت ها ریختن تو کوچه و خیابون و بعدش هم که ۹ دی رقم خورد  ، این نمونه ی هیات سیاسیه که اعتقاد دارید نباید باشه . یادتون هست که چقدر تاثیر داشت روی از بین بردن فتنه ؟

کار اینجاست که خراب میشه
دسته بندی، مذهب محور نمیشه
بلکه سیاسی و جریانی میشه
نه اونی که اهل بیت علیهم السلام فرمودند
تقسیم بندی میشه:
جوان مومن انقلابی و جوان مومن غیر انقلابی
 وقتی پایه اعتقادات، بیانیه های سیاسی و  مواضع این و آن شد نه ثقلین
دینداری هم صرفا موضعی و سطحی می شود
بعد نتیجه ؟
می شود آن عده ای که سال ۱۴۰۱ به بهانه ی مبارزه با فتنه مرتکب آن اشتباهات می شود...
که منم منکر فجایع سایرین و جبهه مقابل نیستم
چون ابدا سیاه و سفید نمی بینم
اما نتیجه این سلوک می شود هیاتی که برای قاطبه مردم ارزشی قائل نیست
چون ارزش هایش را مصون از نقد دانسته و خود و ارزشهایش را حق مطلق می داند
خب اینجا اهل بیت علیهم السلام کجای داستان هستند؟
فرمان و دستوراتشان؟
+ من از منتقدین سر سخت آقای موسوی هستم و ایشان را نمی بخشم بابت خسارتی که با ادعای دروغین تقلب بر سر اقتصاد این مملکت آورد اما قصور و‌خباثت احمدی نژاد و هم پیاله های ایشان هم در آن وقایع کمتر از موسوی نبود.
حرف بسیار است ... 
از موذی بازی رفقای عزیزم و باقی موارد که گفتنش ابدا فایده ای ندارد بگویم تا اشتباهات سران مملکت...
+ وقتی ملاک و معیار شد قیاس با اهل بیت که از آن نهی شده ایم
کار به بیراهه می رود
ما عملا دین جدید درست کرده ایم !
میزند یه بعد اجتماعی سیاسی و فلاکت به بار می آورد
چون آن وقت نقد نمی شود کرد چرا؟ چون ما امیرالمومنین جدید ساخته ایم! او می شود مقدس مخالفش فتنه!
در حالی که .....

+ نتیجه هیات سیاسی بیانیه خوان شده است محفلی که استاندارد هایش دوگانه هستند،
موسیقی خوب و بد، مستکبر خوب و بد، بی حجاب خوب و بد، مظلوم خوب و بد........
دیگر بد فی ذاته بد نیست
اگر مقابل انقلاب و آرمان های من بود می شود بد
حامد زمانی راک خوان ممدوح و شجریان مخالف انقلاب مذموم!!
چرا ؟
چون ملاک شد سیاسی
جناحی
نه مذهب و ثقلین محور

چقدر من حرف دارم برای گفتن اما اینجا نه فضایش هست نه زمانش:)))
+
ان‌شاءالله شما از آن دسته ای نباشید که نقد را نپذیرد و فقط تکفیر کند

من از اینکه دوستان برداشتشون از این متن انقدر با من متفاوت بود تعجب کردم، و چون این اولین پستی بود که از وبلاگ شما خونده بودم رفتم و یه نگاهی به پست‌های قبلی انداختم، و دلیلش رو متوجه شدم ... فکر می‌کنم دوستان شما رو در پس‌زمینه‌ای که تعریف کردید خوندن و دیدن، و حق هم دارن، شما وقتی گروهی رو متحجر خطاب می‌کنید دیگه نمیشه توقع داشت که بدون سوگیری مطالب شما رو بخونن ... خلاصه که اگر فضا رو کدر نکنید ما پایداری‌چی‌های متحجر هم با دید بهتری میتونیم بخونیمتون ...

حالا من با این که با برخی عقاید شما و دوستان مخالفم اما می خوانم گاها نظر می دهم تا یاد هم بگیرم با نظر مخالفم هم آشنا بشم.

+ کاملا حق دارید، گاها تند نوشتم و باید تمرین و مبارزه کنم
این نوشتن من دلالت بر دشمنی و‌عناد نمی کند.
بر اساس دیده ها و خوانده هایم و حتی تجربیاتی می گویم که تفکر پایداری بی نسبت با مذهب شیعه و تندرو است.
مطمئنم شما هم پایداری چی نیستید.
+ بچه هیاتی فقط یک عنوان باید داشته باشد آن هم: شیعه اهل بیتی است.
وگرنه جناح ها و جریان ها آمدند، گرم شدن، سوختند، خاک شدند و رفتند
اما آنچه ماند شیعه بود :)

گاها می بینم دوستان اینقدر که روی جلیلی و فلان و بهمان تعصب دارند و حرص می خورند روی اهل بیت تعصب ندارند!
به عینه دیده ام.
اینجا باید تاسف خورد.

💠 درباره‌ی غیرتِ تحجر

 

۱. مخالفت با مقارنه سازی‌های تاریخی دستاویز خوبی برای انجماد تاریخ و بیرون بردن آن از مختصات حقیقی خودش است. چه بسا این بهترین نشانه‌ی تحجر باشد: گریستن بر حسینی که ۱۴ قرن پیش ماجرایش تمام شده و بنا بر کلام نورانی "نَحْنُ أَهْلَ اَلْبَیْتِ لاَ یُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ" بناست حماسه‌اش همان‌جا دفن شود! این چه گریستنی است؟

این چه غیرتی است که برای امام شهیدان می‌جنبد اما بر خود شهادت و بر دلیل شهادت چشم می‌بندد. اگر کسی بگوید "کربلای غزه"... ناگاه فریادها بلند می‌شود که قیاس نکنید. چه قیاسی در کار است؟ مگر فریادهای سیاسی اباعبدالله که "هیهات منا الذله" و "مثلی لایبایع مثله" که سراسر استعاره‌های ابدی تاریخ‌سازند، بناست ناشنیده بمانند؟

اگر کسی برای تأسی به سیدالشهدا علیه‌السلام با همان شعار به قیام علیه ظلم برخیزد، خود را با حضرتش قیاس کرده؟

 

۲.عجیب اینکه متحجرین این ایراد را به خود اهل‌بیت هم می‌گرفتند:

امیرالمومنین علیه‌السلام آنگاه که مردمان را به جنگ با معاویه فراخواند ویژگی‌های اصحاب رسول الله(ص) را برای‌شان ذکر کرد و پایداری و ایمان شان را ستود، ناگاه مردی برخاست و گفت:

گفت: «نه تو محمد هستی و نه ما آن مردمی که از آنها یاد کردی پس ما را به چیزی که طاقتش را نداریم مکلف نکن!

 امیرالمؤمنین (ع) فرمود: "اول درست گوش بده تا بتوانی به درستی پاسخ بدهی زنان فرزند مرده بر شما گریه کنند که جز بر اندوه من اضافه نمیکنید مگر من گفتم که من محمد (ص) و شما انصار هستید؟ این فقط مثالی بود که زدم و امید داشتم که به آنها تأسی کنید و از آنها الگو بگیرید."(خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه)

 

۳. اما این شیوه‌ی توجیه تحجر و سیاست‌زدایی کردن از سیره اهل بیت علیهم‌السلام و آویختن به تقدس آن ذوات مقدسه برای انکار راه آنها در تاریخ انقلاب، مصادیق روشنتری دارد:

همان روز که مردم بنیانگذار انقلاب اسلامی را "امام" نامیدند، بسیاری خشم و حسد خود را پنهان کردند و گفتند این لفظ مخصوص اهل بیت است.

آنگاه که بهترین فرزندان این کشور در "کربلای جبهه‌ها" به امام‌شان پیوستند، باز عده‌ای گفتند جنگی که "آقای" خمینی راه انداخته؟ چه ربطی به کربلا دارد.

وقتی سردار سلیمانی گفت: "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند." باز هم گروهی دندان‌ها را بهم فشردند که نظام سیاسی‌تان را با حرم اهل‌بیت قیاس نکنید...

 

۴. سخن بسیار است؛ تحجر، نشانه‌اش همین بیرون کشیدن حقایق دین از تاریخ و محبوس و مهجور کردنشان در آیین‌ها و مناسک است.

ما به دستور حضرت رضا سلام‌الله‌علیه به ریان‌بن‌شبیب، هر غمی را با اشک بر سیدالشهدا گره می‌زنیم. اشک بر حضرت حسین علیه‌السلام، سلاح سیاسی مظلومان تاریخ علیه ظالمان است و غیر از این چه می‌ماند جز این که برخی به تقلید مسیحیان بگویند که حضرت حسین "فادی" بود تا گریه بر مصائبش کفاره گناهان باشد! و این همان تحریفی است که شهید مطهری درباره‌اش گفت: "والله اگر کسی در حال روزه چنین بگوید، روزه‌اش باطل است.

سخت شد که :)))
با ملاحظه جواب میدهم.
ان شاء الله که بگیرید.

نمی دانم مذهبی هستید یا فقط انقلابی، اگر برای شما مذهب اولویت است،
اگر ثقلین برای شما ملاک است و همه چیز را با متر ثقلین می سنجید پس دقیق بخوانید،
اگر هم که مذهب فرع بر انقلاب و تفکرات فرقه ای و این چنینی است که خب ما نقطه اشتراکی نداریم و بحث بی فایده است.
از کامنت بعدی شما معلوم می شود :)))
فلذا من جواب این کامنت را بر مبنای دستورات مذهب می دهم.

1.  14 قرن پیش ماجرایش تمام شده است؟
کامل الزیارات نخوانده اید؟
بخوانید، نکات انقلابی ندارد اما کلام معصوم است :)))
اصلا اهل بیت علیهم السلام را به عنوان یکی از دو ثقل قبول دارید؟
همان هایی که آیه تطهیر در شان آن ها نازل شده
همان ها که قران از آن ها به اولی الامر تعبیر کرده!!
اگر قبول دارید پس تحلیل های شما در مقابل این نص صریح چه جایگاه و اعتباری دارد؟!
به کرات فرموده اند اهل بیت علیهم السلام با هیچ کس قیاس نمی شوند
اولین قیاس کننده شیطان است و ...
این یعنی مبنای عقیده و هر چه مقابلش باشد می شود باطل!!
مگر این که تاریخ انقضای اهل بیت علیهم السلام را تمام شده بدانید!
من روایت سخت تر برای شما بنویسم که حضرت امیر علیه السلام فرمودند: شهدای کربلا نه با شهدای قبل و نه بعد قیاس نمی شوند؟ کار خراب شد؟

دوباره بنویسم؟
امام مجتبی علیه السلام فرمودند: لا یوم کیومک یا اباعبدالله در امتداد همان فرمایش های ضد قیاس!
پس نه غزه نه لبنان نه ایران نه من و نه شما هیچ کدام قابل قیاس با شهدای کربلا نیستیم
حتما امیرالمومنین علیه السلام، امام هادی و امام صادق علیهماالسلام را دیدید بپرسید چرا؟ شما که کاسه کوزه ارزش های ما را بهم ریختید شما چرا؟ ما گفتیم ولایتمان ولایت حیدر است اگرچه هیچ شباهتی نداشتیم اما شما چرا؟:)))

بله اگر واقعه کربلا را امر به معروف و نهی از منکر به معنای امر به نماز و حجاب و پس گرفتن حکومت بدانیم تمام این هایی که گفتید محقق میشود اما متاسفانه باید بگویم کربلا از این جنس های سطحی نبود!
بله حکومت از شئون امام معصوم علیه السلام اما تمام امامت حکومت نیست، "از" به معنای تمام نیست که نمی دانم، می دانید یا نه که امام معصوم علیه السلام، حجت و خلیفه خدا روی زمین است، فقط ایشان اینگونه است، شریک ندارد ها :))
امام همانی است که بیمنه رزق الوری است،
امام همانی است که حساب و کتاب ما به او باز می گردد،
امام همانی است که اوصافش در زیارت جامعه کبیره آمده و ...
گریز زدم که اگر وقت شد بعد خواندن اثار مرحوم مطهری، مصباح و ... یکمی هم از اهل بیت علیهم السلام بخوانید
پای آثار محدثین شیعه غور کنید
پای مکتب ثقلین بنشینید تا یک پکیج کامل دینداری را تحویلتان دهند!
پای بساط این و آن که حدیث نفس و تفسیر به رای می کنند چیزی گیرتان نمی آید جز ضلالت.

- امر به معروف طبق فرمایش اهل بیت علیهم السلام امر به ولایت امیرالمومنین علیه السلام یا همان پیام غایی غدیر است
امام شهید شدند چون دشمن نمی خواست نامی از غدیر باشد!
نمی خواست امامت پابرجا باشد!
یزید وقتی سر مبارک امام علیه السلام روی دامن نجسش بود شعر می خواند که انتقام بدر را گرفتیم! از چه کسی؟ از امیرالمومنین علیه السلام!
همه کینه ها از غدیر و امیرالمومنین علیه السلام است و منشا تمام شرور سقیفه است!
طبق مقنل خوارزمی در واپسین لحظات، سیدالشهدا علیه السلام فرمودند من را ابابکر و عمر کشتند!!!
عه چی شد؟ سخت شد که پازل تفکرات و ارزش های شما بهم ریخت که :))) برای همین از حدیث فراری هستند دوستان شما.

- برای تاسی از سیدالشهدا علیه السلام به تکالیف شیعه در دوران غیبت رجوع کنید اگر هنوز ثقلین برای شما اعتبار دارد وگرنه بله امام علیه السلام خلیفه الله نباشند، آنی نباشند که در زیارت جامعه کبیره آمده،
اگر در حد گاندی و چگوارا باشند که همه چیز حل می شود اینقدر پیچیدگی ندارد...
همه می توانند حسین زمان شوند، همه می توانند علی اکبر و ابالفضل شوند :))))))

2. ربط گزاره دوم رو نفهیدم، امام واجب الاطاعه است، امام سلمان می خواهد که وقتی روی زمین راه می رفت یک جای پا می ماند چرا؟ چون سلمان فقط تاسی می کرد! فرمودند سلمان منا اهل البیت، به کس دیگری نگفتند حتی مقداد و اباذر! چرا؟ چون اهل بیت فرمودند!!!
یک دلیلش همین تاسی مطلق و بی چون و چرای جناب سلمان بود از اهل بیت علیهم السلام اما با این همه آیا نامی از سلمان می شنویم؟ مکتبی ؟ نظر شخصی و تفسیر به رایی؟ کنار رای امام ایا شنیدید سلمان افاضه کرده باشد؟ نظر شخصی بگوید؟
نه بابا! سلمان محو در حجت خدا بود، حجت خدا یعنی 14 معصوم ها نه هر کسی که عمامه به سر گذاشت و اتفاقا آدم خوبی هم بود!


3.در خصوص لفظ خنده دار "کربلای جبهه ها" هم که عرض کردم فرمایش امیرالمومنین علیه السلام را
این گزاره ها ذوقی، بی ریشه و بی ربط به مذهب است
البته که ما ممنون دار شهدای 8 سال جنگ تحمیلی هستیم، شوخی نیست ما چمران و همت ها داشتیم و صد حیف که از دست دادیم،
من یکی عاشقشان هستم اما خب این چه ربطی به کربلا داشت؟

4. امام فرمودند هر غمی را با غم سیدالشهدا علیه السلام گره بزنید؟ :))))
للعجب از این همه توهم و تفسیر به رای :))
برعکس ما هیچ غمی را بر غم کربلا گره نمی زنیم
چون بالاتر عرض کردم...
اتفاقا این حدیث شریف اشاره به این دارد که هیچ غمی با غم کربلا قیاس نمی شود
غصه دار شدی؟
درد کشیدی؟
یاد غم سیدالشهدا بیوفت و همه غم ها را فدای غم حسین علیه السلام کن
تا حضرت منتقم برسند ...
این است آنی که شما گفتید یک فانتزی با مزه بود :)))
نه که هر چه شد بچسبان به کربلا
حلوای نذری است مگر ؟؟؟؟
شما در معارف لنگ می زنید اگرچه قلم خوبی دارید، اگرچه اهل مطالعه هستید اگر اطلاعات عمومی و سیاسی قابل توجهی دارید اما این ها برای شما اعتقادات نمی شوند.

+ گاهی وقت ها غصه می خورم بر مظلومیت سایر اهل بیت علیهم اسلام، یک آدمی گفت شیعه امام بی بخار نمی خواهد امام شمشیر به دست می خواهد که فلان کند و بهمان کند
عجب! تفکرات زیدیه و اخوانی در بین رفقای عزیزم رسوخ کرده و دین و دنیا را به باد داده.
با این تفکر امام مجتبی علیه السلام پس حقیقتا مذل المومنین بودند، امام سجاد، امام باقر، امام صادق و ... علیهم السلام همه مذل بودند و بی بخار!
امام صادق علیه السلام فکر کنم باید در دادگاه انقلاب جواب پس بدهند که به جای قیام و شمشیر کشیدن کار را حواله دادید به حضرت منتقم؟؟؟؟ و در کاخ آن ملاعنه می رفتید و می آمدید به جای این که روی سرشان خراب کنید کاخ را؟
ّامام رضا علیه السلام هم که شد ولیعهد طاغوت زمانش!!!
امام کاظم علیه السلام که همش در زندان بود، بی بخار بود.
این تفکرات فانتزی و نماز جمعه ای و 22 بهمنی اینگونه کار عقاید را خراب می کنند.

ختم کلام :)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">