نکته رو بگیر و برو :))
پیشنهاد می کنم حتما این عرایض بنده رو بخونید :))
بعدا سوال می کنم بلد نباشی از نمره خبری نیست. بخون نگی نگفتی :))
همیشه سعی می کنم هر جایی می نویسم کوتاه باشه که از حوصله خارج نشه اما این سری نشد.
امام مجتبی صلوات الله علیه در بخشی از گفت و گوی نورانی شان با سیدالشهدا علیه السلام می فرمایند:
لا یوم کیومک یا اباعبدالله
هیچ روزی مانند روز ( مصیبت) تو نیست ای اباعبدالله
الامالی شیخ صدوق صفحه 177
جای دیگر هم امیرالمومنین علیه السلام تاکید می کنند که
هیچ کس با شهدای کربلا قیاس نمی شود چه شهدای قبل چه شهدای بعد!
در نهج البلاغه، در بیان معصومین علیهم السلام، در زیارت جامعه کبیره و ... مجموعا می خوانیم:
هیچ کس با اهل بیت علیهم السلام قیاس نمی شود
لا یقاس بنا احد...
پس این گزاره ها از اساس غلط هستند هر که گفته باشد در هر جایگاهی که باشد:
کل یوم عاشورا، کل ارض کربلا
مثل علی اکبر حسین تک تکه شد پسر شهیدم
بی رحم ها، علی اصغرهای زمان را تشنه می زنند!
علی را رها کردید به معاویه رای دادید اهل کوفه شمایید!!
حسین زمان، علی زمان و ...
پ.ن1:
رفیق عزیز ما عادت داره هر سال دهه اول بره هیات شهرشون نوکری کنه اما به خاطر کارش امسال مجبوره تهران بمونه.
می گفت: هیات کجا برم تو کجا میری؟
گفتم: فلان هیات!
گفت: درباره انتخابات و مسائل سیاسی حرف می زنند؟!!
گفتم: من هیاتی که جز درباره اهل بیت علیهم السلام و معارف مکتب حرف بزنه نمیرم!
اینقدر مطلب روی زمین هست، اینقدر در باب فضائل اهل بیت علیهم السلام حرف مانده که علما عمرشون قد نداد همه رو بگن از بس زیاد بود
با این حساب نوبت به باقی مطالب نمیرسه! فکت سیاسی و بصیرت افزایی میخوای برو نماز جمعه :)) برو سایت های خبری
هیات جای حرف های دوزاری نیست.
به این حدیث شریف دقت کنید:
امام صادق علیه السلام به فضیل فرمودند: آیا می نشینید کنار هم و حدیث ما را می گویید؟
فضیل عرض کرد: بله جانم به فدای شما.
امام علیه السلام فرمودند:
این مجالس را دوست می دارم!
ای فضیل امر ما را احیا کنید. خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می کند.
ای فضیل! هر کس ما را یاد کند یا در حضور او ذکر ما شود
و از چشمش به اندازه پر مگسى اشک درآید خداوند گناهان او را مى بخشد اگر چه فزونتر از کف دریا باشد.
نشانی : قرب الإسناد , جلد۱ , صفحه۳۶
عَنْ بَکْرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ لِفُضَیْلٍ : «تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟» قَالَ: نَعَمْ، جُعِلْتُ فِدَاکَ. قَالَ: «إِنَّ تِلْکَ اَلْمَجَالِسَ أُحِبُّهَا، فَأَحْیُوا أَمْرَنَا یَا فُضَیْلُ ، فَرَحِمَ اَللَّهُ مَنْ أَحْیَا أَمْرَنَا. یَا فُضَیْلُ ، مَنْ ذَکَرَنَا - أَوْ ذُکِرْنَا عِنْدَهُ - فَخَرَجَ مِنْ عَیْنِهِ مِثْلُ جَنَاحِ اَلذُّبَابِ، غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ کَانَتْ أَکْثَرَ مِنْ زَبَدِ اَلْبَحْرِ
پ.ن2:
این رو هم بخون، نگی تو پی نوشت بود و ندیدم و نمره بدید و ... از همه جا سوال میاد حتی بیشتر بدانیم :))))
تو اینستاگرام بحث بالایی در گرفته بود و در کمال تعجب و تاسف اهل سنت
حتی اون هایی که امام حسین علیه السلام رو دوست داشتند دو تا نظر داشتند،
تندهاشون می گفتند: امام حسین علیه السلام رو دوست داریم، فرزند رسول خداست، سید شباب اهل الجنه است و ...
اما علیه حاکم وقت شورید و کار اشتباهی کرد، یزید هم برای حفظ حکومتش باید او را می کشت.
این حرف سنگین نظر شخصی نبود بلکه مطابق با نص صریح اهل سنت است که اگر کسی خلیفه شد حق دارد هر که مقابل او ایستاد را از میان بردارد!
عده ی دیگر در ضمن قبول این شرط می گفتند:
حالا تازه جالبه بدونید یزید قصد کشتن امام حسین رو نداشت! ابن زیاد بود که زیاده روی کرد!
بعد براشون سند از منابع خودشون می آوردیم که خود یزید ابن زیاد رو راهی کرد.
بعد شهادت سیدالشهدا علیه السلام سر مبارک حضرت رو دامن نجسش گذاشت و تحقیر کرد ایشان رو و شعر سرود که:
بالاخره انتقام بدر رو گرفتم و ...
جواب نداشتن و مثل خلیفه شون در می رفتند!
بماند باقی مباحث...
تبیین این مسائل هنوز روی زمین هست.
به رفیقمون که قانع نشد گفتم حداقل برو هیات میثاق با شهدا جو هیئت اگرچه سیاسیه اما باز آدم های مودبی هستند.
خیلی جالبه که اون پی نوشت یه مطلب کاملا سیاسیه ولی عزیزان امام حسین رو غیر سیاسی میدونن :)) !
اگر امام حسین رو صرفا برای حب دوست داریم و هدف پشت قیامش رو ندونیم و نتونیم برای دوره زمونه ی خودمون درس بگیریم چه فرقی با مردم کوفه داریم؟
مردم کوفه هم امام حسین بی بخار رو دوست داشتن نه امام حسینی که براشون حرف از سیاست و حکومت داری اسلامی بزنه