عبا یا چادر؟

يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۱ ب.ظ

اگه چشم نمی خورم، بگم؟ 

میگم چشم :)))

علیرغم مرض بیش فعالی که بهش مبتلا هستم، تمام سعی خودم رو می کنم که خوب بشنوم و در نتیجه عموما هم می تونم خوب راهکار بدم، همسر جان میگن من اگه بخوام خوب می‌شنوم و برای دردهاش مشاور خوبی هستم، اذعان خودشون هست دیگه :)) مثلا سر انتخاب قضاوت و معلمی اول نظر خودش قضاوت بود، چون با توجه به رشته و دانشگاهش می تونست بدون آزمون وارد عرصه منحوس قضاوت بشه ولی من مخالف سرسختی بودم برای این قضیه، نشستیم صحبت کردیم، من نظرم رو بدون تحمیل گفتم و انتخاب رو با خودش گذاشتم، در نتیجه دچار تردید شدند، دست آخر قرار شد با استاد عزیزم صحبت کنند و مشورت بگیرند که الحمدلله جواب داد این پیشنهاد و با مشورت های ایشون رای کاملا برگشت :)) آقای دکتر که دست برقضا در دهه شصت از نخبگان مهندسی کشور بودند، انتخاب آخرشون شد معلمی و الان هم عضو هیات علمی هستند، در حالی که می توانستند پول پارو کنند اما نکردند.

یا مثلا در خصوص باگ های رفتاری و چالش های این تیپی راهکارهای خوبی میگیره از من. و البته من از ایشون :)

ما کلا اصلا اجازه نمیدیم اتفاقات درون خونه به بیرون درز کنه خودمون حلش می کنیم، بسته و مرموزیم:))

اما این آخری ما سر یه انتخاب حساس و مهم به چالش رسیدیم، پوششی به نام چادر :))

خب از ملاک های من در انتخاب همسر پوشش چادر بود اونم نه چادر صورتی که چادر سفت و محکم، ایشون هم خب اینگونه بودند اما الان مدتی است خیلی اصرار به استفاده از عبای پوشیده دارند، این بار هم منطقی صحبت کردیم ساعت ها حرف زدیم اوایل کمی عصبانی هم شدم :)) ولی دست آخر این بار بنده تن دادم به علاقه ایشون :)) چون می دونم در وقار و حیای ایشون سر سوزنی خدشه وارد نخواهد شد.

راستش را بخواهید قرار نیست همیشه دل به خواه ما اتفاق بیوفته، این پوشش رو دوست نداره، راحت نیست از طرفی استانداردهای حیا و پوشش هم که به خوبی رعایت میشه پس دیگه حله، غرض این که اهل مذاکره باشیم، به تفاوت دیدگاه ها احترام بذاریم. جالبه که از وقتی موافقت من رو برای عبا گرفته خیلی شادتر و فرش تر شده، چی از این بهتر کاکا؟

موافقین ۸ مخالفین ۰

توافقهاتون همچنان برقرار.

عبا اشکالی نداره، منتها به شرطی که عبای اصل باشه.

آستین دار بودن چادر عبایی، برای خانمها، کمکی هست برای تسهیل فعالیتهاشون.

در ضمن، برای حجاب، مهم ستر هست و عفاف.

گاهی حتی با مانتو هم امکان‌پذیره، منتها هنوز جوانب خاص اون تعریف نشده برامون.

در هرحال

همین که زوج موافق و محافظ و مراقب هم هستید، قابل تقدیره. 

سلامت باشید.
ممنون از لطف شما
بله اون چه که فریضه است پوشاندن نقاطی است که بیان شده
اما اصرار من بر چادر از توصیه به جلباب بوده
اما خب وقتی با عبا هم ستر محقق شده دیگه کفایت می کنه.

+ دعا بفرمایید برای ما

عبا واقعا زیباست و کاملا پوشیده.

چقدر خوب که به تصمیم ایشون احترام گذاشتین :)

پایدار باشید.

بله دقیقا
سلامت باشید
به همچنین .
در پناه امام عصر علیه السلام باشید.

بحثی رو بیان کردید که دقیقا مدتی‌ه من رو درگیر خودش کرده

چادر یا عبا؟

و به نتایج دل‌خواهی دارم می‌رسم که بعدا جداگونه می‌نویسم دربارش (:

البته باید بگم حجاب تراز از منظر دین جلباب هست که در قران هم اشاره شده، پوشش سرتاسری از جنس پوشش عراقی ها
اما اگه دنبال فریضه هستید بله واجب حدودی داره که با عبای متناسب هم رعایت میشه

هر کسی سلیقه ای داره ...ما همون چادر ایرانی رو می پوشیم رومونم میگیریم 

احسنت
حفظک الله

سلام

واقعا همینطوره احترام به علایق و تفاوت دیدگاه ها در زندگی مشترک سر حالا تمام موضوعات می تواند خیلی به دوام و آرامش زندگی کمک کند.

حالا قضیه من و همسرم اوایل آشنایی و نامزدی برعکس بود و نظرش این بود که چادر نزارم و خوب آخرش به نظرم احترام گذاشت و حالا اون هست که به حفظ چادرم اصرار داره و من گاهی وقت ها تو فکرم و تو حرفام به دنبال جایگزین .

سلام.
عرض ادب.
دقیقا
احترام به علایق و تفاوت ها دوام زندگی رو در پی داره
زن و شوهر مثل پازل می مونند یک شکل نیستند اما هم کفو هستند.

به نظرم بهترین حجاب چادر هست بلاشک.
جلبابی که تو قرآن آمده ویژگی های چادر رو داره دقیقا.
البته بحث ستر با عبای بلند هم محقق میشه.

توافق های تشریفاتی و غیر تشریفاتی تون مستدام :)

سلامت باشید :))

اِ متاهل هستین؟ چه جالب . همیشه فکر میکردم آدما از یه سنی به بعد بیخیال نوشتن میشن.

 راجب موضوعی که نوشتین باید بگم که اصلش هم همینه . شیوه ای که شما به کار میبرین خیلی خوب و درسته :)

بله
حالا من هنوز به اون یه سنی به بعد نرسیدیم
متولد 67 هستم
پس هنوز جا دارم برای جوان بودن:))

+ سلامت باشید درستش اصلا همینه

بحث چادر امروزه بحث حجاب نیست فقط

بحث پرچم و نماد 

 

البته چ بسا چادری هایی که حرمت چادر و ندارن مثلا با ارایش با چادرهای خیلی مجلسی میان یا با شلوارهای کوتاه و....

و چه مانتویی هایی که با اصالت و متین

 

اما عبا این روزها بحث حجاب استایل ها رو مطرح میکنه 

درسته برای خانم ها مخصوصا مادرها دربرخی موارد حجاب کامل تری هست  اما نباید ماچادری ها خیلی طرفدار این موضوع بشیم 

 

خدا زندگی مومنانه اتون رو حفظ کنه 

 

 

 

ممنونم کاملا موافقم با شما
عبا دقیقا همون سبکی است که حجاب استایل ها راه انداختند
در ثانی پوشیدگی چادر خیلی بیشتراز عباست
منتهی من نمی تونم اجبار کنم متاسفانه :))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">