درون و بیرون

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷ ق.ظ

این طور نیست که هر کس ظاهر شاد و روی خوشی دارد، پس در نتیجه غمی هم ندارد! در حال حاضر و در طول این سالیان، هرکس توفیق زیارت حضوری بنده نصیبش شده است، بلااستثناء اظهار داشته که شما چقدر خوش برخورد و شاد هستید و اینا:)) اما کدام زائر روی ماه منی باور می کند که من هر روز جهت درمان افسردگی و اضطراب همزمان دارم سیتاکسا 40، پرانول 10 به اضافه کلومیپرامین10 مصرف می کنم؟ :))

قضاوت کننده از ظاهر عاقبت خوبی ندارد :))

اما همین منی که در حال درمان افسردگی اضطراب زده هستم، لحظه ای از امید به زندگیم کم نشده است، حقیقتا من حامل رنج های فراوان سالیان گذشته هستم که امروز سرباز کردند و محکم و مصمم کمر به قتل من بسته اند ولی یقینا تیرشان به سنگ خواهد خورد، ان شاء الله :)

رنج های من ریشه در تاریخ دارند! که حاصل زخم های آدم های اطراف به اضافه خامی و نفهمی خودم بوده است اما خدارا شکر که لحظه ای من را رها نکرد و آرام و رها پرتم کرد در بغل اهل بیت علیهم السلام :)

یک چیز را بی اغراق و ادا و لوس بازی بگویم، تنها نخ اتصال من به زندگی، عشق به آل الله علیهم السلام است :)

باور کنید شعار نمی دهم، اگه دنبال اکسیر می گردید بروید در خانه اهل بیت، مودبانه وصل شو حاااااالت دگرگون خواهد شد.

اینم درد و دل من.

موافقین ۵ مخالفین ۰

همیشه در خانه ی اهل بیت معجزه میکنه

دقیقااااا....

تنها نخِ اتصالِ من هم؛

که اگر نبود، خدا می‌دونه چند بار کشیده بودم کنار از مسیر زندگی..

نخی از جنس نور
الحمدلله که وصلمون کردن به منبع نور...

من باور میکنم ...

منم کلی قرص برای درمان افسردگی و اضطراب مصرف کردم .

امیدوارم روز به روز حالتون بهتر و بهتر بشه

همین که به خوداگاهی رسیدیم نوید یه شروع خوب رو میده
+ تو خبرها می خوندم ایلان ماسک هم داره داروی ضد افسردگی مصرف می کنه، خیلی لاکچریه این بیماری :))

چقدر درد و دل خالصانه ای داشتید، دقیقا همینطور است که میفرمایید🌹🌹

سلامت باشید

در سایه اهل بیت علیهم السلام بمانید ...

یکی از دسته از افرادی که توصیه میشه بیشتر حالش رو باید پرسید کسی هست که همیشه با نشاط و شاد هست ...

چه دعای خوبی
ممنونم
همچنین
+ بله باید عمیق بشیم..

در سایه سار اهل بیت ع سالم و سلامت باشید ...

ممنونم از لطفتون
همچنین شما

خیلی قوی بودن هم آدم رو اذیت میکنه

همه آسیب پذیرند. گاهی میطلبه شکننده باشیم و به دیگران هم بگیم که درکمون کنند :)

دقیقا
اصلا این نقصه که من بخوام دائم نشون بدم قوی هستم که دکورم خراشی برنداره
در حالی که من هم شکننده هستم
من هم درد دارم :)
حد و مرز باید تعیین کنیم

گاهی واقعا دلم میخواد این حس عشق به اهل بیت رو درک کنم.

هرچی هم به ظاهر نشون ندم اما باطنا اصلا قبولشون ندارم، نمیتونم حس دوست داشتنی بهشون داشته باشم.

 

اما واقعا گاهی دلم میخواد این حس دوست داشتن از ته دلشون رو تجربه کنم.

 

درمورد این منم با زخم های قدیمی.

دیروز بابام تو حرفاش میگفت افسردگی و عصبی بودن تو خانواده ما ارثیه.

تو تا ی چیزی میشه نمیتونی خودت رو کنترل کنی و گریه میکنی.

محمد عصبی میشه.

 

هیچوقت با خودش فک نمیکنه نقظه مشترک همه اینا، اونه.

اون بود که از بچگی اعتماد به نفس مارو گرفت، اینقدر که مدام زد تو سرمون.

که الان جرات دفاع کردن از خودمون رو نداریم.

اون بود که تو بچگی ما، مدام با مامان سر هرچیزی دعوا و داد و بیداد راه مینداخت و مارو میزد و مامان رو.

لیوانا رو میشکست.

 

که ی بار محمد 4-5ساله به مامانم گفته بود که کاش لیوان فلزی میخریدیم که بابا نشکنه لیوانا رو/

 

هیچوقت با خودش فک میکنه که این دعوا کردناش و این رفتاراش تو بچگی، جقدر تو الان ما تاثیر داشته؟

کاش میشد اینارو بهش بگم.

اما حیف که تا میایم حرف بزنیم، عصبی میشه قهر میکنه و ....

 

ی بار تو دوران دانشجویی میومد دنباال من، من فقط بهش گفتم بابا، با زیرشلواری نیا دنبال من.

اینقدر بدش اومد، دعوا راه انداخت که تو باید هرطور که من هستم منو قبول کنی.

 

فک میکنم 90 درصد مشکلات من بخاطر رفتارهای اشتباه بابام بوده.

 

یکیش مشکلی که من و همسرم همیشه داریم.

من اینقدر از بابام میترسیدم، میدونسم تو روز عروسیم عصبی شده، میترسیدم حسین بره و منو بکشه.

نمیدونم چرا این حس رو داشتم، اما داشتم.

 

به حسین اصرار کردم که تورو خدا شب بمون و نرو.

 

و همه مشکلات ما از اونجا شروع شد.

 

 

بقیه مسائل هم همینطور:/

 

 

در خصوص عشق به اهل بیت
یه نکته بگم عشق به خدا و اهل بیت اکتسابی نیست، فطری است :)

فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنیفاً فِطْرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللهِ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ

الإمام الرضا علیه السلام ـ فی صِفَةِ الإِمامِ ـ الإِمامُ الأَنیسُ الرَّفیقُ ، وَالوالِدُ الشَّفیقُ ، وَالأَخُ الشَّقیقُ ، وَالاُمُّ البَرَّةُ بِالوَلَدِ الصَّغیرِ . 
امام ، همدم و رفیق است و پدر مهربان ؛ و برادرِ همسان است و مادر نیکوکار به فرزند کوچکش .

فقط کافیه بریم در خونه امام علیه السلام و خودمون رو بسپاریم بهشون :)
ما الان یه پدر مهربان داریم که لحظه به لحظه به یادمونه و مراقبت می کنه از ما
ما خیلی جاها ندیدیم وقتی بعد 120 سال چشممون باز شدیم میبینیم :)

توجه و تسلیم...
بعد نماز، تو دل شب هر وقت حال مناسب داشتید صمیمانه با امام زمان علیه السلام درد و دل کنید و گریه کنید
آخ اکسیره، معجزه می کنه...

- چقدر دردناک، خاطرات خودم هم مرور شد از جلوی چشمم
برای همینه که میگن تربیت در دوران کودکی یه گلوگاه حساس هست، به قول عباسی ولدی تربیت تا 7 سالگی آینده بچه رو رقم میزنه و این نظر تمام روانشناسان غربی هم هست به غیر از پیاژه :))
اصلا عموم طرحواره هایی که در ما شکل گرفته مربوط به دوران کودکی و بعد از اون نوجوانی است، ترس، مهر طلبی، ایثار و ... همه از رفتار و تعامل اطرافیان با ما در ما شکل می گیره.
من هم اتفاقا از این چنین قضیه ای متفاوت از شما رنج می برم.
مثلا همسرم هم پدر کنترل گر کمال گرایی داره که بدجوری اذیتشون کرده و هیچ موفقیتی به چشمم نمیاد و حتی با پسر 5 ساله ما هم میخواد این رویه رو پیاده کنه

اما مهم خوداگاه است.
ببینید والدین ما هیچ وقت متوجه ضعف و رویه شون نمیشن، چون فضا و شرایط زندگی ما با هم تفاوته
ما نسل تحقیق هستیم
بچه های ما نسل ایجاد و خلق :)
قدم اول درمان خودآگاهی است
همین که بفهمیم در ما این نقاط ضعف هست حالا میخواد عاملش بیرونی باشه یا درونی
مهم اینه که الان تغییر کنیم
اونم نه دفعی
قدم قدم مثل بالا رفتن از پله های یه ساختمون
من در حال بالا رفتنم نرسیدم ولی دارم میرسم
شروع کنیم :)
شاید مثل من نیاز باشه دارو مصرف کنیم به یه مشاور امین کارکشته مراجعه کنیم، مطالعه کنیم و کمک بگیریم
ولی شروع کنیم.

من با توکل و توسل شروع کردم:)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">