بسیار سفر باید

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲ ق.ظ

به عنوان یه آدم درونگرای برونگرانما همیشه دنبال یه خلوت دنج بودم و امروز هم همچنان کمی تا قسمتی دنبال این خلوت هستم. دوره مجردی جوری انتخاب واحد می کردم که بتونم سه شنبه ها تک و تنها برم سینما و نیم بها فیلم خوب ببینم. باید بگم بدون استثناء این رویه هر هفته من بود. بعدش هم منتظر می‌موندم پنجشنبه و بعدتر جمعه از راه برسه و نقدش رو از هفت تماشا کنم! (منظورم هفت زمان جیرانی است نه اون ورژن های مزخرف بعدی!) حقیقتا از این کار هم شدیدا لذت می بردم، چون به معنای واقعی کلمه فارغ ز غوغای جهان میشدم! (باقی زمان ها هم با دوستان و برنامه های فرهنگی، تربیتی، مطالعه، وبلاگ گردی و دیدن فیلم در شب ها سپری میشد، پر بودم انصافا، بیزی بیزی) البته خیلی دوست داشتم سفرهای تنهایی رو هم تجربه کنم اما به دلایلی هی نمیشد! هی نمیشد.

بعد از ازدواج اما ورق کلا برگشت و تمام تنهایی ها و غیرش با همسر جان پر شد:)) البته یه چند سالی بعد از ازدواج تصمیم گرفتم برای داشتن این تنهایی پس بخرم و یه ساعتی زورکی خلوتی برای خودم با بازی جور کنم که اونم نشد چرا؟ چون سر و کله محمدحسن پیدا شد:)) الحمدلله. پس چی؟ بازم هی نشد :))

اماااا حالا یکی از برنامه های قطعیم برای سال جدید افزایش تعداد مسافرت‌های تنهاییه ( تنهایی یعنی من همراه با همسر و فرزند:)) ) البته با این هزینه ها سرسام آوری که دوستان برامون به ارمغان آوردن و تازه میخوان افطار را در قدس نوش جان کنند و اونجا رو هم به حال و روز ما دچار بنمایند، قطعا خب سفر چه طولی چه عرضی محدود میشه اما اگه آرمانگرایی رو کنار بذاریم قطعا میشه ساده برگزارش کرد. حقیقتا همسر خیلی سفری هستند و منم موافق ایشون. ما به سفر به چشم یه فرصت نگاه می کنیم برای فارغ شدن ز غوغای جهان که بشه کمتر حرص خورد از اوضاع اقتصادی، دور شدن از اخبار روز، بی خبر شدن از آخرین ورژن بدعت های چپانده شده در دین مثل حرام سیاسی و حلال سیاسی و ...

بازم تاکید کنم که میخوایم بریم سراغ سفرهای کم هزینه تا از اون طرف به مشکل بر نخوریم که مجبور شیم بیشتر حرص بخوریم :))

ان شاء الله که بعد ماه مبارک قسمتمون بشه :))

موافقین ۵ مخالفین ۲

سفر تنهایی خیلی خوبه. حتی اگه بدون زن و بچه باشه.

و واقعا با هزینه کم می شه رفت سفر. ما خیلی ازین تجربه ها داشتیم. اگه خانم خونه پایه باشه و یکم خلاقیت بخرج بده می تونه با غذاهای کنسرو شده ای که خودش درست می کنه و حتی با یه چادر مسافرتی و دم و دستگاه لازم پخت و پز و استراحت، میشه سر کرد. خیلی هم خوش می گذره.

یادمه یبار ما رفتیم اردبیل. کنار دریچه شورابیل چادر زدیم. توی سرما. منم یه دمی استانبولی پختم محشر شد و خیلی هم مزه داد. :))

ازین تجربیات زیاد دارم

بله ولی دیگه امکان تنهایی نیست :))
بله پایه است حتی بیشتر از من
بح بح چه عالی، اصلا چنین سفری آرزوست

همیشه به سفر 

انشالله که برید و حسابی خوش بگذره 

البته هزینه هتل خیلی زیاد میشه ، ولی اگر بتونید چادر بزنید دقیقا هزینه ها نصف میشه

ممنونم 
به هچنین
چادر حتی یک سوم میکنه
هتل فقط برای کربلا و مشهد

سالتون پر سفر. پس امسال منتظر خوندن سفرنامه‌ها هستیم.

ممنونم
اگه حالش باشه برای نوشتن و حافظه اش برای ثبت وقایع چرا که نه :))

سلام، آنقدر از عادت های تنهایی گفتید فکر کردم میخواهید مقدمه بچینید که سفر رو هم بگید تنهایی میرم بعضی وقتها. 

اون قسمت که گفتید تنهایی با همسر و پسرم بامزه بود. 

 

سفرتون به خیر و سلامتی. 

اگر قصد چادر زدن و ... دارید از این ژل های مخصوص دور کردن حشرات برای بچه استفاده کنید.

اذیت شدن بچه در سفر و .. است که سفر ارزان با بچه رو سخت می‌کنه. ما بزرگ ترها راحت تر میتونیم سفر کم هزینه بریم انگار. 

سلام.
نه الان دیگه تنهایی کم کم یعنی سه نفری :))

+ممنونم از لطفتون
همون تردید دارم برای بحث چادر سر همین مسائل
معضل ساز هست

سفر کم هزینه داریم مگه؟
سال پیش با 800 تومن یک هفته کامل سفر بودم و یک وعده رستوران غذا میخوردم
ولی الان یه کوه رفتم،4 تا تخم مرغ و یه نوشابه و الوبه با پول بنزین اینا شد 250 تومن:) هیچی هم نخوردمااااااا

800 تومن ؟؟؟
بر باعث و بانیش لعنت
+ هزینه ها بیشتر شده ولی وقتی خانوادگی و کارمندی قرار باشه بری طول سفر رو کم می کنی و عرضش هم یکم مراقبت می کنی
ولی قبول دارم هزینه ها سرسام آور شده

برای آدم ها چه برون گرا چه درون گرا همیشه یه خلوت لازمه ...

خلوت باعث میشه آدم خودش رو پیدا کنه ..  شلوغی های تو مغزش آروم بشه و لزوما نیاز نیست آدم تنها سفر بره همینکه چند ساعت در هفته تنهایی به مکانی ک دوست دارید برید یا تنهایی کاری که دوست دارید انجام بدید هم کافیه ! فقط اینکه از خودتون دریغش نکنید ..  هرجوریه بین تایم هاتون جایی براش پیدا کنید ..منظورم کاملا تنهاییه نه با همسر و فرزند 

چون به چشم دیدم این خلوت ها رو رفتارمون با اطرافیان تاثیر داره و بعدش بهتر با دیگران ارتباط برقرار میکنیم ظاهرا چون با خودمون ارتباط برقرار کردیم :)

مسافرت های سه نفری هم عالیه مخصوصا چون بچه تون کم سنه این جور ارتباطش با والدینش تقویت میشه

خوش بگذره پیشاپیش !

بله بله دقیقا
یه ریکاوری فوق العاده است
دقیق فرمودید.

+ ممنون از لطفتون.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">