خودکشی یا قتل؟

شنبه, ۱۹ فروردين ۱۴۰۲، ۱۰:۰۲ ق.ظ

از بعد آزاده نامداری ذهنم درگیر پدیده شوم قتل نفس شد و شوربختانه هر سال هم داریم خبری از یک سلبریتی می خونیم که خودکشی کرد و تمام. واقعا تمام؟

به نظرم خودکشی اگه از سر فقر، ورشکستگی، فروپاشی عشقی و افسردگی حاد نباشه، یه علت دیگه هم می تونه داشته باشه، اونم پایان معنا و امید در زندگی که عموما بین قشر مطرح و فرهیخته اتفاق میوفته!
طرف یه معنا و قله ای رو برای خودش تو زندگی در نظر گرفته، بهشم رسیده و دیگه توانایی یا انگیزه خلق معنای جدید رو به هر دلیلی نداره، پس تصمیم می گیره که خودش به زندگی خودش پایان بده!
صادق هدایت، مشفق کاظمی و امثالهم!
به نظرم این سرنوشت زندگی آرمانی و های کلاس ساخته شده بدون پشتوانه الهی است!
زیستن بدون معاد و خداباوری!
جایی که عبودیت معنای ما نیست.

کم نشنیدیم که عههه فلانی که حالش خوب بود، چیزی هم که کم نداشت، بیخیاااااااال، چی شد یهو؟

موافقین ۹ مخالفین ۰

رابین ویلیامز

رومن گاری 

جین سیبرگ

....

و کلی آدم به ظاهر خفن و فول آپشن
و چقدر این دنیا رو جدی گرفتیم.

عجیب نیست که تقریبا اتفاق آزاده نامداری و کیومرث پوراحمد در یک بازه زمانی داره رخ میده؟ اونم فکر کنم تو ایام عید اتفاق افتاده بود.

.

خلاصه خدا به شکلهای مختلف هی پیغام پسغام میده تا بلکه ما متنبه و متوجه بشیم قضیه از چه قراره؟

به خود بهار هم ربط داره
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
واقعا ناراحت کننده است.

برای یک مادر سخته توجیح اینگونه اتفاقات برای جوانش، پسر من تا چند روز حرفش سر چرایی این اقدام بود و چون روحیه جستجوگری داره واقعا حرفاش منو نگران میکرد که نکنه تهش به دستاورد بدی ختم بشه، الان هنوزم نمیدونم با خودش چطوری حلاجیش کرده و حتی جرات نمیکنم ازش بپرسم ببینم هنوزم بهش فکر میکنه 😐 

به نظرم خیلی خودخواهانه است افرادی که سرشناس هستند با زندگی خودشون اینطوری تا می کنن، به نظرم اونها باید مسوولیت ذهنهایی که با خودشون در روساهاشون به گردش درآوردند به گردن بگیرند 

بله به مدد فضای مجازی بلوغ زود رس در تمامی ابعاد حاصل میشه
بچه های ما نیاز به حلاجی، تشریح و تبیین دارند
در معرض تربیت هستند!
این اتفاقات کار رو سخت می کنه و مسئولیت ما رو سنگین تر و نیاز به تغییر در شیوه های تربیتی متناسب با این سن را بیشتر!

+ این ها دکور ساختند برای خودشان وگرنه پشت این دکور آدم های معمولی هستند با کلی گره و چالش های سهمگین.
نقاب شان را می بینیم و از پشت نقاب بی خبریم.

«رویاهاشون»

رویاهای محقق شده و نشده.

دقیقا همینطوره👌👌

سلام.

ببخشید،میشه بپرسم اون معنای حقیقی چی هست؟

من به خدا اعتقاد دارم،اما احساس پوچی میکنم. چون نمیفهمم هدف خلقتم اصلا چی بوده.

خب؟ یه جهان دیگه ای هست و اون جا جاودانه ایم اما که چی؟ باز چه معنی ای میتونه داشته باشه؟ آگاهی؟ عبادت؟ رشد روح؟ تعالی؟ خب چرا؟ یعنی دقیقا برای چی؟

میدونم جواب دادن به این سوالات راحت نیست ولی اگه کمکم کنید ممنونتون میشم.

نمیدونم باید جوابش رو از کجا پیدا کنم.

سلام.
عرض ادب.
اول باید ببنیم من وشما در خدا اشتراک داریم یا خیر؟
خدای ما کیست؟
آیا حکیم است؟
یعنی تمام اوامر صادره، از خلقت من و شما تا کائنات همه از روی "حکمت" است؟
اگر خدا حکیم است پس بیهودگی، نقصان و پوچی در افعالش راه ندارد!
یکی از حکمت های بودن ما در این دنیا این است که ما امتحان بشویم!!
کیفیت این امتحان چگونه است؟
بر اساس علایق، ظرفیت ها و بایدها و نبایدهایی است که برای ما وضع شده است!
برای امتحان لازم است که آزاد باشیم، فرصت و قدرت داشته باشیم
بعد به ما بگویند بکن یا نکن و ما با اختیار خودمان انتخاب کنیم
پس قرار است در این دنیا در یک عرصه خودمان را نشان بدهیم!
این که ما ندانیم سرنوشت ما در سرای دیگر چه می شود و آخرش که چی!
احساس پوچی نیست بلکه یک حس کنجکاوی است
پوچی از بیهودگی میاد، پوچی ته خط و در واقع نوعی نتیجه گرفتن است!
اما ندانستن و ناراحت بودن از ندانستن یک حس مثبت و خوب است!
این از این
حالا برگردیم به سوال های اول باید ببنیم من وشما در خدا اشتراک داریم یا خیر؟
یک تعریفی از خدا ارائه بدهید بی زحمت :)

خدا در تعریف نمی‌گنجه که!

خالق ماست و یه نیروی برتره که توانایی درکش رو نداریم.

بله. بنظر من هم خدا حکیم هست.

همینه که تا الان منو سر پا نگه داشته.

اما دوست دارم بدونم اون حکمت و دلیل چی هست.

تقریبا خودمم اینو قبول دارم که ما برای امتحان شدن به این دنیا اومدیم.

چون شاید تنها معناییه که میتونم برای زندگی پیدا کنم.

اما سوالم اینه که اصلا چرا خلق شدیم؟ که لازم باشه امتحان بشیم؟

وقتی به این فکر میکنم که دلیل بودن من در این دنیا امتحانه،طبیعتا میخوام بدونم جهان بعدی که بعد از این امتحان قراره واردش بشم،و مقصد اصلی هست چیه.

و بله‌. مخلص کلام آخرش که چی!

خب لازمه پذیرش حکیم بودن خدا اعتماد به حکمت هاش هست
که از خلقت مورچه تا فیل از خلقت فرشته تا انسان همه و همه سراسر حکمت و نور و امید هست :)
یعنی خلقت الان من حکیمانه است امتحانم حکیمانه است و یقینا به نفع من هست چون علاوه بر حکیم بودن رحمن هم هست پس نتیجه این جهان هم یقینا حکیمانه است 
شما الان از خلقت خودتون ناراحت هستید؟
چیزی هست که باعث شده نراحات باشید از بودنتون؟

یه سوال.

شما وحدت وجود رو قبول دارید؟

با اسلام در تضاد هست یا نیست؟

قطعا در تضاد مطلق با اسلام هست.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">