کتک کاری عاشقانه

سه شنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۳۸ ق.ظ

برای دید و بازدید عید رفتیم خونه پدرخانم، همسایه طبقه بالایی تازه اواخر اسفند بود که عروسی کرده و در طبقه بالا سکنی گزیده بودند!

صدا می آمد! چه صدایی؟ صوت لاوشان تابلو بود؟ همسایه ها از خنده های گوش خراششان مدام بهشان تذکر می دادند که بابا آپارتمانه ها، جوان عذب داریم، یکم مراعات کنید؟

طبق مشاهدات مدام سبد پیکنیک در دست داشتند و در گردش و تفریح به سر می برند؟

نه جااااانم، نه برعکس اتفاقا علی الدوام، متصل به عروسی هر روز کتک کاری سنگین دارند، سنگین نه هاا! سنگییییین!! اینقدر این صدا هولناک بود که گفتم: احتمالا دارند مبلمان جابجا می کنند، صدای بعدی: اوه اوه احتمالا کمد افتاد رو زمین، گربه است ان شاء الله که برادر خانم، عاقل اندر سفیه گفت: نه بابا یه بار رفتیم بالا دیدیم دعوای زن و شوهریه! جااان؟ دعوای زن و شوهری؟! متصل به عروسی؟ زود نیست؟ بعد اینقدر سنگین و خونین؟ بی وقفه؟ علی الدوام؟

خداوکیلی چجوری ازدواج می کنید؟ با چه معیاری؟ اصلا معیاری دارید جز خوشگلی و بلبل زبانی طرف؟ چشماتون باز نبود قبل ازدواج؟ چیا میدید تو دوره آشنایی؟ کسی نگفته بهتون که قبل ازدواج باید قاطع و بی اغماض بشینی حرف هات رو بزنی و همزمان دقیق و هوشمندانه بشنوی؟ نگفته بود؟؟ عقل که داری! نه؟ دیگه اینم مهارت خاص و خفنی می خواد که تو جلسه آشنایی رک و رو راست تمام خطوط قرمز خودت و طرف مقابلت رو لیست کنی و تیک بزنی تا به یه تصمیم درست برسی؟!

عزیزجان این قضیه شناخت، شاید ماه ها طول بکشه اما می ارزه به خدا! اینقدر حساسه که حتی اگه قرابت شدید داشتید و فکر کردید از هر نظر و زاویه ای انگار برای هم دیگه ساخته شدید اما اگه طبع های متفاوت دارید بازم باید دست نگه دارید و بیشتر فکر کنید! که اگه یکی سرد باشه و اون یکی گرم و دست بر قضا این اختلاف طبع خیلی زیاد باشه، یقینا زندگی تون چالش برانگیز میشه! بعد تو زارتی تا تو مهمونی، دانشگاه، خیابون و ... باهاش آشنا میشی فکر می کنی این همون همسر آینده است؟ فورا عاشق میشی و مصمم و محکم تصمیم به ازدواج می گیری؟ بچه بازیه مگه؟

پ.ن 1:

طبق بررسی خودم چه دور و چه نزدیک، عموم ازدواج هایی که منشا آن ها دوستی و رابطه عاشقانه پیش از ازدواج بوده به شکست رسیده. چرا؟ چون شناخت حاصل نشده.

تاماااام.

پ.ن2:

یکی ازعزیزان به ازدواج سنتی نقد وارد کرده بودند، ببینید بحث من ازدواج سنتی یا غیرش نیستا، بحث سر عاشق شدن قبل از شناخت هست، یقینا وقتی پای دلداگی قبل از شناخت بیاد وسط لامصب دیگه کر و کور می کنه، باعث میشه تو خود واقعیت رو نشون ندی، آرتیست بشی تا عشقت رو حفظ کنی در حالی که فقط داری فیلم بازی می کنی وگرنه ازدواج به سبک سنتی هم پر است از باگ های شناختی.

باید بگم که من و همسرم هم بعد از نزدیک به سه سال خواستن بهم رسیدیم اما چگونه؟ با یه شناخت جامع :) کف و هورااا

موافقین ۴ مخالفین ۱

اول اینکه ، برای خودتون و همسرتون آرزوی خوشبختی و سلامتی دارم 

 

دوم هم اینکه ، منم موافقم که نباید قبل از آشنایی وابسته و بقول معروف عاشق طرف مقابل شد .

راستش من خودم زخم خورده ی یک عشق کودکانه و بدون شناخت هستم

بابت اول ممنونم.
همچنین
بابت دوم: متاسفم، همه یک تجربه ناپخته رو داریم همین خود من اما مهم این هست که به خودآگاهی برسیم و در اشتباه نمانیم وگرنه همین اشتباهات ما رو بزرگ می کنند.

واقعا برای من هم خیلی سواله که چیکار کنم چون نه صنعتی بنظرم منطقی می‌آد نه این به قول شما ازدواجهای امروزی.

چطوری میشه شناخت همسر رو؟ تا باهاش زیر یه سقف نری نمی‌فهمی حقیقتش.

خب ممکنه شناخت کامل حاصل نشه اما قطعا به یه اشراف منطقی می رسه آدم.
قبل دلدادگی و تصمیم حتما باید با طرف مفصل حرف بزنید، بشنوید، بنویسید، رفتارش رو زیر نظر بگیرید و آخر همه این ها پیش یه مشاور کار درست برید که تک تک و باهم باهاتون صحبت کنه و باگ ها رو دربیاره و نظر تخصصی بده.
این پروسه ممکنه چندین ماه زمان ببره ولی میارزه

سلام

نوروزتان پر گل

 

راستش من هم نه با خیلی سنتی موافقم و نه این نوع ازدواج های هیجانی و ناشی از عاشقی های زودگذر دوست پسری و دوست دختری .

راه میانه این دو و با شناخت و ارتباط در زیر سایه خانواده ها و کمک و همفکری گرفتن از آدم های با تجربه نتیجه بهتری خواهد داشت. ( خلاصه عجله کار شیطونه (((-:  )

شناخت کامل هم قبل از اینکه زیر یک سقف بریم ممکن نیست اما باید به نشانه های کلی در همان حرف ها و صحبت های و اتفاقات دوره آشنایی خیلی خیلی توجه کرد و از بعضی نشانه های ناخوشایند به راحتی و سرسری به صرف دلدادگی و دوست داشتن طرف مقابل نگذشت. ( این خیلی به دو نفر که می خواهند تشکیل خانواده بدهند کمک می کند )

دیگه اینکه اونها که به فکر ازدواجند بعنوان تجربه به زندگی زوج های مشکل دار و علت های آن توجه کنند و از مشکلاتی که اونها دارند تجربه بیاموزند چون این ها بصورت های مختلف تو زندگی زوج های دیگه تکرار میشه و عقاید و دیدگاه های طرف مقابلشون را تو همان چالش ها و مشکلات در دوران آشنایی به جهت شناخت بهتر به چالش بکشند.( فکر کنم خیلی مفید باشه )

من خودم این تجربیات را بعدا بهش رسیدم و ازدواج سنتی هم نداشتم ((-:

سلام و عرض ادب
نوروز شما هم مبارک باشه
امیدوارم سالی پر نور روزی تون بشه ان شاء الله.

احسنت دقیق و بی نقص فرمودید.
قرار نیست شناخت کامل حاصل بشه ولی اون چارچوب ها و کلیت یقینا تو دوره شناخت در سایه عقل بدست میاد.

منم اتفاقا ازدواجم غیر سنتی بوده
اما عقل مدارانه
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">