تکلیف

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰ ق.ظ

حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم در روز غدیر بعد از خطبه ای بی نظیر تقریبا سه ساعته که به قول استادی یک دور درس اعتقادات بود

از توحید تا امامت تکلیفی رو بر روی دوش تک تک ما قرار دادند، آن هم تا روز قیامت!

فلیبلغ الحاضر الغائب الوالد الولد الی یوم القیامة...

و در آن خطبه اشاره می کنند، راس امر به معروف و نهی از منکر امر به ولایت امیرالمومنین است !

خب یک وقت من آدم غیر معصوم حرفی میزنم که نه حجت است نه بری از اشتباه

یک وقت حجت خدا حرفی می زنند که ما ینطق عن الهوی هستند و طبق قران تکلیف ما اطاعت محض از ایشان است:

اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولی الامر منکم...

خب با این حساب یکبار مرور کنیم تا الان چه کرده ایم برای ولایت برای غدیر؟

اصلا می دانیم بلاغ مبین یعنی چی؟ 

اصلا تبلیغ برای مردم نه،

برای خودمان و خانواده مان طبق دستور: الوالد الولد غدیر را دغدغه کرده ایم؟

اگر می خواهیم به عاقبت به خیری مان دستی دستی گند نزنیم این نکته را فراموش نکنیم که

راه رستگاری حب اهل بیت و بغض به دشمنان ایشان است

راه رستگاری ولایت امیرالمومنین است.

معصوم علیه السلام می فرمایند:

اگر همه حول محور ولایت امیرالمومنین جمع می شدند آتش جهنم خلق نمیشد،

پس تکلیف و محور مشخص است.

موافقین ۶ مخالفین ۰
خیلی عالی
موفق باشید.

الّلهمّ عجّل لولیک الفرج...
من یبار از روش خوندم با ترجمه :)
از اول تا آخرش ها
احسنت.
کاری کردی براش؟
سلام
اون الوالد الولو میدونید یعنی چی؟
یعنی ما باید بچه هامون رو برای سیستم ولایی تربیت کنیم!
سلام.
سیستم؟
کدام ولایت؟
ولایت امیرالمومنین و امام زمان یا غیر ایشان؟

یعنی الان باید براتون توضیح بدم؟!
راستش از نظر بنده سوالتون اصلا اینجا جا نداره!  :)
قصد جسارت نداشتم

چرا ؟
اتفاقا مرتبط با پست هست
ای وای!من اصلا حواسم نبود که ممکنه جوابم تند برداشت بشه! من اصلا ناراحت نشدم بیشتر خنده م گرفت! راستش تنبلیم اومد توضیح بدم!
میگم جایی نداره چون من که در مورد مصادیق ولی صحبت نکردم. وقتی از خطبه غدیر یه جمله رو میارم، یعنی دارم اون خطبه رو تفسیر(شاید کلمه دیگه مفهوم رو بهتر برسونه. الان توی ذهنم کلمه بهتر نیست) میکنم. خطبه غدیر مال کیه؟ رسول خدا. خب ایشون ولی الله هستن دیگه. 
یعنی من دارم برای امر و دستور ولی خدا مصداق عملی در زندگی روز مره بیان میکنم. نتیجتاً من دارم به امر ولی خدا(رسول الله) عمل میکنم و قطعا فرزند خودم رو هم برای این ولایت نرلیت میکنم.
درسته که ما هم ولایت الله داریم، هم ولایت طاغوت. ولی وقتی وارد خطبه غدیر میشیم، و برمبنای این خطبه برنامه زندگی و دیدگاه های عملی ارائه میدیم؛ پس منظور از ولایت صرفا ولایت الهی هست که حصر داره در ائمه اطهار؛ مگر این که کسی باشه که دستوراتی بده که در همون راستا باشه. مثل مراجع تقلید. اما باید وجود ما با سیستم ولایی آشنا شده باشه. تربیت یعنی همین. خیلی از کسانی که نمیتونن مسئله ولایت رو درک کنن مشکلات تربیتی دارن.


خدا حفظتون کنه

در کل در تعیین معیار هم باید سراغ خود شارع و وضع کننده معیار بریم
به همین دلیله شیعه با قیاس و تفسیر به رای مخالفه 

همه چی روشنه.معیار هم داده شده اون قدری که بی پناه نمونیم. منتها ما یا غافلیم یا جاهل که باعث کوری ما میشه...
فتنه های آخرالزمان هم اون جور نیست که هیچ کس نتونه جون سالم به در ببره. مسئله اینجاست که در آخرالزمان عوامل غفلت زیاد و قوی میشن. وگرنه حبل الله سر جاش هست اگه ما اعتصام داشته باشیم بهش متفرق نشیم راه رو پیدا میکنیم.
سر بلند باشید و التماس دعا توی این روزا...
احسنت.

دین اینقدر کامل و دقیق ارائه شده
که خلایی در راه عبودیت نمیگذاره که
باقی بخوان جبران کنند
برای همین امره که در قران داریم
اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامر منکم
خدا
رسول
اهل بیت
و حضرت رسول فرمودند به ثفلین تا قیامت چنگ زنید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">