ســــجــــــنــــــــ

نه هر کتابی!

پنجشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۱:۰۳ ب.ظ

این که میگن خیلی بخونید، بخونید و بخونید

خوبه

اما ناقصه !

صرف خوندن کتاب کسی با سواد نشده!

تو هر زمینه ای اصل و درستش رو پیدا کنیم و بخونیم

ما جسم مون رو دست هر کسی نمی سپاریم ، فکر و روح که جای خود!

حتی رمان هم خوب و بد داره ! با اینکه سلیقه ایه!

تو زمینه ی تخصصی ها دل و فکر مون رو دست هر کسی ندیم

من تو حوزه دینی میگم !

بگردیم دنبال با اصالت ها

ناب ها

دبیرستانی بودم

اول!

که استادم پیشنهاد آنگاه هدایت شدم دکتر تیجانی تونسی رو داد

کتاب که تموم شد زندگیم متحول شد

رفتم سراغ باقی جلد ها :)

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۱۳
پسر انسان

نظرات  (۱۴)

دقیقا ، هرچیزی رو هم نباید خوند ، بعضیا مثلا بی شعوری رو میخونن و فک میکنن خیلی با شعورن دیگه بعضی چیزا جو میده به ادم
پاسخ:
دقیقا...

مگه ما ساندویچ مونده
گوشت خوک
آب کثیف میل می کنیم ؟
روح که دیگه جای خود داره
موافقم.
متأسفانه همش روی آمار کتابخوانی تأکید می کنند. اما اینکه چه بخوانیم و چه نخوانیم، هیچ وقت حرفی زده نمی شود
پاسخ:
و همینقدر سطحی و کم عمق شده ایم
سلام
اگه امکانش هست در مورد کتابی که اسم بردید بیشتر بنویسید 
پاسخ:
سلام...
دکتر تیجانی تونسی ابتدا یک صوفی مسلک بودند از یک خانواده اصیل
در کودکی به مقامات علمی بسیاری رسیدن
 و حتی پیشنماز هم شدن در اون سن و سال کم
بعد از سفر به عربستان گرایش به وهابیت پیدا می کنند و خیلی سریع منزجر شده و سرانجام بعد از آشنایی با شاگردان حضرات ایت الله صدر و خویی و بعد دیدار با خود ایات خویی و صدر و بعد از مباحثات مفصل و تحقیقات گسترده ، شیعه می شن و چون مناظرات بسیاری در تونس با ایشون برگزار شده بود و تمام مفتی های تونس دست از پا درازتر مجلس رو با شکست ترک کرده بودند
ایشون رو اخراج می کنند از تونس و راهی فرانسه می شن...
میلیون ها نفر به دست این بزرگوار تا کنون شیعه شدن

کتاب ثم اهتدیت( آنگاه هدایت شدم ) شون هم یک شرح حال روان به بیان خودشون از زندگانی جذاب شونه که البته یک درس عالی دین شناسی هم هست و برخی مناظراتشون هم داخلش نقل کردند
سه جلد دیگر هم دارند در این راستا که فوق العاده است
من پیشنهادم به دوستان مطالعه کتاب های ایشون بوده
چون یک دور دین شناسی عمیق و مستدل هست
ممنون از توضیحات جامع و کامل‌تون
پاسخ:
انجام وظیفه بود
عمل باید
پاسخ:
بله...
۱۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۱۴ سربازِ روزِ نهم
کتاب خوبیه
من رو علاقه‌مند کرد کتاب‌های بیشتری در این زمینه بخونم و المراجعات و یکی دو تای دیگه رو هم خوندم و برام خیلی خوب بود
پاسخ:
بله 
تعریف المراجعات رو شنیدم
اما توفیق نداشتم بخونم

خوبه که مسلط شیم به این مباحث که نتونند فریب مون بدن
۱۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۴۷ آقـای چـشــمـ بـه‌راه
متاسفانه کتاب‌های خوب هم یا کم هستند یا کم به چشم میاند ... یعنی نمی‌زارن که فرا گیر بشه
پاسخ:
دقیقا
به صلاح نیس فراگیر بشه
کاش بیشتر کتاب خوب معرفی می فرمودید...
پاسخ:
من نظرم آثار دکتر تیجانی
علامه عسکری
دکتر نادر فضلی
دکتر صفر زاده
سید مهدی شجاعی
تو مباحث دینی

و رمان هم البته تو اولویت هام نیست اما امیرخانی بی بدیل ترین هاست
خصوصا قیدار و ارمیا
من سعی می کنم همه نوع کتابی رو بخونم تا با طرز تفکر بقیه آشنا بشم اما در نهایت خودم انتخاب می کنم که روح و روانم با کدوم دیدگاه تطبیق بیشتری داده بشه 
پاسخ:
منم عقاید مختلف رو میخونم
چون کمک کننده است 
اما در خصوص مسائل دینی 
اول میرم سراغ تقویت بنیه های اعتقادیم و
تسلط به منابع مذهب خودم
بعد میرم سراغ سایرین
اینجوری یه پاد زهر درست کردم برای عقایدم که اسیبی بهشون وارد نشه
بالاخره ما داریم انظر الی طعامک
شما خدمت علما هم برسید اکیدا وقتی تسلط به مبانی دینی خودتون ندارید اجازه خوندن شبهات و سایر منابع رو نمیدن
قبول دارین بد باید خونده شه تا فرق بین بدا و تاپا با توجه به شعور آدم مشخص شه؟!
به نظر من همونجور که آدم ببشعور باید سرمشق باشه که بیشعوریاش انجام نشه کتاب بدم باید سرمشق بلشه تا کتاب خوب پیدا شه
پاسخ:
درسته
اما آیا ما فرصت داریم همه چیو بخونیم؟
فرصت هم کردین
مناسبه روحمون هست؟
من نمیگم صرفا من یا شما،میشه از نقد ها و تجربیات بقیه استفاده کرد ولی خب من وسواسیم باید شده حزاقل چند صفحشو بخونم و ببینم بدردنخوره
پاسخ:
بنده هم میخونم
اما خب این عمومیت نداره
ممکنه من هنوز تو مباحث توحیدی و امثالهم اصلا تسلط و تخصص نداشته باشم
استاد ندیده باشم
بعد یهو برم تو فاز کتب و آثار ماتریالیستی و سروش و گنجی و غیره
که شدیدا ریسک و خطر بزرگی رو به جون خریدم
که علما هم شدیدا نهی کردن

۰۷ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۵۳ محیا ساعدی
راستش به نظرم آدما باید کتابهای سبک رو بخونن تا به کتابخونی علاقه‌مند بشن، تا دنبال کتاب بگرن، تا مثل تو منتشر باشن بگن چه کتابی خوبه، تشنه‌ش بشن، بخونن و بعد زندگیشون متحول بشه
اینه که مهم کتاب خوندنه
حتی اگه این کتابه، کتاب تباهی باشه
پاسخ:
کاملا درست فرمودید
سبک
آروم
جذاب
اما اینکه هر کتابی بخونیم رو مخالفم
مثل غذا خوردن میمونه
کتاب بد مثل غذای بد حال روح رو خراب میکنه
سلام
خوبه حالت؟
پاسخ:
سلام
الحمدلله:)
یکم گرفتارم
ممنون با معرفت😙
و نیز دارم بابا میشم:))
ایول پس حامله ای :|
اون میشه نوه ی انسان؟
پاسخ:
:))))))
اره میشه نوه ی انسان
یا ابن الپسر الانسان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">