ســــجــــــنــــــــ

عاقا دکمه غلط کردم کدومه اونو بزنم:)))

سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲ ق.ظ

باز من اومدم یکم بیشتر تو فضای باشم، بیام دستی رو سر و روی وبلاگم بکشم،

نا سلامتی قبلا تو بلاگفا برو و بیایی داشتم که دیروز یکی از عزیز ترین اساتیدم تو کلاس تبلیغ

موضوعی رو طرح کردند مبنی بر معایب و محاسن حضور در فضای مجازی !

بعد با دلیل و سند تضعیف کردند نحوه حضور ما مثلا بچه مذهبی ها رو در این فضا!

و من به خودم گفتم احمد جان داداش باشه هر چی تو بگی، اشتباه کردم اوکی ؟:)))

اما در کل خوب و حق فرمودند!

اگر هستیم ببینیم برای چی اومدیم؟ هدف مون چیه؟

قراره مبنای زندگی مون تو این فضا تعریف بشه یا نه اینجا صرفا یه ساعت و تایم محدودی از زندگی من رو به خودش اختصاص میده؟

برای یه هدف مشخص با بازه زمانی تعریف شده ای اومدم یا نه صرفا اهل گردش مجازی هستم ! کاملا بی هدف؟

عضو هر گروه و کانال و پیجی شدم و یک سری اطلاعات بدون دسته بندی و بی هدف هر روز وارد ذهن من میشه که لزوما ممکنه اصلا احتیاجی بهشون نداشته باشم

یا نه برای خودم فیلتر بندی تعریف کردم؟

این فضا ارتباط من با دنیای خارج رو قطع کرده و باعث شده مهارت های رفتاری من تحت تاثیر قرار داده بشه !

اگه من برای تبلیغ دین اومدم پشتوانه حضورم چه مهارتیه ؟

اومدم که فقط باشم یا نه اومدم که اثرگزار باشم؟ اصلا اثرگذاری یعنی چی؟ فوروارد چی هستم یا تولید کننده؟

و در کل میزان اثر گزاری تو این فضا چقدره ؟ و ...

این شد که بگم عاقا دکمه اشتباه کردم غلط کردم کدومه من بزنم ؟:))

پ ن :

ایام 28 صفر تا نهم ربیع، روز های سخت اهل بیت بوده !

از شهادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله وسلم

تا برسید به هجوم وحشیانه به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها

جسارت به آل الله و شهادت حضرت محسن علیه السلام!

فرمودند در شادی ما شاد و در حزن ما محزون باشید.

لباس سفید و قرمز و خوشگلیجات باشد در روز نهم ربیع ، یوم نزع السواد به فرموده امیرالمومنین علیه السلام...

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۳۰
پسر انسان

نظرات  (۷)

سلام علیکم
دکمش که سمت راست enter هست
اما باید هدف رو پیدا کرد
اینجا مثل تابلو اعلانات میمونه نه هدف مومن
هیچ وقت توی یه مجموعه و منظومه تابلو اعلانات هدف نیست بلکه وسیله است

یاد استادمون افتادم که هر وقت صحبت فضای مجازی میشد سر کلاس من رو مثال میزد و میگفت بله همین آقای عباس زاده بعنوان یک وبلاگ نویس فعال (لبخند)
حالا خانم هم بود و ما نمیتونستیم چیزی بگیم (لبخند)
عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام علیکم
هدف نیست
اما برای اومدن اینجا قطعا هدف داریم
نداریم؟
تبلیغ
وقت گذرونی
تفریح
ارتباط
و ...
۳۰ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۴ آقای دیوار نویس
همین فیلتر بندی برای خودمون تو فضای مجازی خیلی مهمه... تاثیر مستقیم تو سبک زندگی داره.... دیدم که میگم...

پاسخ:
رفتار ما در این فضا می تونه برآیند رفتار حقیقی ما باشه
راستش هدف من ارتباط گرفتن هرچند مجازی با شخصیتای مختلفه..و کشف شخصیتای جالب هرچند که مجازی و حقیقیش میتونه متفاوت باشه..و اینکه کنجکاوی و محدود نبودن
پاسخ:
احسنت
در درجه اول مهم هدفمند بودنه
اینکه هدف داشته باشیم
و بعد بریم سراغ هدف که ببینیم می ارزه یا نه 
غفلت توی فضای مجازی خیلی زیاده! 
حتی اگر هدفمند هم وارد بشیم خیلی راحت ممکنه اون هدف مورد غفلت قرار بگیره و ما به جای وبنویسی و وبگردی به ولگردی مجازی بیفتیم.
این قدر غفلت زیاده که نه تنها هدف بلکه حتی زمان هم مورد غفلت قرار میگیره.
و زمان یکی از ارزشمندترین داشته های ماست.

پاسخ:
غفلت و رعایت نکردن ضوابط حضور در این فضا هم به ولگردی و پوچی میرسه هم به گناه !
استادی داریم خودش رو وقف امیرالمومنین و نشر معارف ایشون کردند و تو سن 70 سالگی مثل یه جوون و طلبه 25 ساله دارند انرژی میذارند
شیعیان از نقاط مختلف دنیا باهاشون ارتباط میگیرند،
هر روز هم سخنرانی و کلاس درس و دیدار و  ... 
اما هیچ وقت دچار کمبود زمان نمیشن!
دقیقه به دقیقه وقت شون حساب کتاب داره
با این همه میگن وقتم رو که بررسی میکنم میبینم باز دو ساعت پرتی دارم در روز
تازه نه اهل تلوزیون دیدن هستند
نه اهل شبکه های اجتماعی 
و از نظر من رسیدن به نظم و برنامه ریزی ایشون برای خود من محاله
اما باز حسرت اتلاف وقت رو میخورند !
گاهی اول با یه هدفی میایم بعد از یه مدت بی هدف میشیم  و دوباره بعد از یه مدت هدف هایی رو کشف میکنیم که فکر میکنیم از اولی هم ممکنه بهتر و موثرتر باشه:)
برای من که اینطوری بوده ولی با این متن شما فکر کنم باید منم برم دنبال دکمه ی غلط کردم بگردم:))
یاعلی
پاسخ:
با هدف که بیاییم به هدف های بالاتر هم میرسیم
مهم در درجه اول خود هدفمند بودنه
بی هدفی بد دردیه !
با خوندن این پست یاد اوضاع بچه های مذهبی توی اینستاگرام افتادم :|
یعنی افتضاح بود عاقا،افتضاح...
هر دختر چادری وظیفه خطیر تبلیغ حجاب زهرایی رو بر دوش داشت و اول عکساش از پشت سر میگرفت،بعد از مدتی عکسا  تبدیل به عکس های چشم بود که با پوشیه و یا چفیه باقی صورت پوشیده میشد :|
مدتی بعد عکسا نیم رخ بود :|
رفته رفته نیم رخ تبدیل به سه رخ میشد و چهره متفکر و در افق محو شده با نمایش میگذاشت.
بعد از مدتی هم تمام رخ میشد.
و زیر اینجور پست ها کامنت پسرای مذهبی هم فاجعه بود :|
احسنت به حجاب زهرایی شما،چقدر با حجاب زیبا شدید،چقدر چادر به شما می اید و...

+بنظرم در حال حاضر همین وبلاگ بهترین و یکجورایی کم خطرترین شبکه اجتماعی هست که اکثرا همه خود خودشون هستند و لازم به تظاهر نیست.
از اومدن به اینجا هم هدف خاااصی ندارم،جز ثبت روزمره،گاهی گفتن همین حرفای عادی هم برای روحیه خیلی بهتره و صدالبته در بلندمدت شما برای خودت یکسری نوشته داری که به وضوح میتونی خودت رو بررسی کنی.
کجاها اشتباه کردی،کجاها ضعف داشتی.همه مشخص میشه.
پاسخ:
اینستاگرام ؟ داره میشه فاجعه !
همه چی کم کم آروم آروم شروع میشه
شیطان ترفندش همینه
عکس ناخن لاک زده عکس با آرایش زیر چادر و ...

+ وبلاگ هم مخاطرات خودش داره
اما بله بهترین فضاست
البته بحث هدف مهم ترین بحثه
فرقی بین هیچ شبکه اجتماعی نیست
خیلی از فعالیت هایی که انجام میدیم، حتی خارج از فضای مجازی، بیهوده ست و حتی سرگرمی هم محسوب نمیشه و تا وقتی به این موضوع فکر نکنیم متوجه نمیشیم!
پاسخ:
دقیقا
چون هدف گذاری درست و حسابی نداریم
و ارزش وقت رو خوب درک نکردیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">