ســــجــــــنــــــــ

شهادت یا رحلت ؟

شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۲۳ ق.ظ

اگر نمیان دوباره بگن که خلاف وحدت است و "حقایق" را نگویید، یه کم برای هم یادآوری کنیم اصل قضیه شهادت حضرت رسول صلی الله علیه و آله را ! نظرتون؟!

چون این نظر رهبر، مراجع و فقهایی  است که در دوره غیبت امر شده ایم به رجوع آن ها،

همان فارجعوا فیها الی روات حدیثنا

مضاف بر اینکه خود رهبر هم با بحث علمی و محترمانه مشکلی ندارند، یعنی بحثی که توهین و لعن "علنی" درونش نیست.

بعد از طرح این مباحث در اینستاگرام شخصی و قفل و خصوصیم ! بعضی رفقای شیعه من رو متعجب کردند !

مثلا گفتند ابوبکر مورد احترام بوده !

ابوبکر ؟ همونی که غصب کرد خلافت رو و با رفیقش مسیر هدایت رو منحرف کردند ؟

ابوبکری که مورد نفرین و لعن حضرت زهرا قرار گرفت ؟

یادشون رفته قضیه سقیفه و ماجرای کوچه رو ؟

اینقدر راحت ؟

یا قبل تر هاااا گفتند و فرمودند که مساءل به تاریخ پیوسته رو رها کن برادر !

به تاریخ ؟

و یا دوست دیگه ای گفت عایشه مورد احترام است چون همسر رسول الله بوده !!!

عایشه ؟

همونی که حتی خود اهل سنت تو منابع شون تصریح کردند که حضرت قصد طلاقش رو داشتند و چه خون دل هایی که به پیغمبر نداده است!

عایشه ای که به اقدامات شاذش صراحتا اشاره شده البته با لاپوشانی !

اما خدارو شکر اینقدر عیان بوده که اصل اقدامات ایشون قابل کتمان نبوده یعنی نتوسنتند!

از افتخارات ایشون اینه که اسمش رو عنوان اولین تیر انداز به پیکر امام مجتبی ثبت کرد و اجازه دفن امام رو در مدینه نداد  !

و بخونید بدعت های ایشون در دین و مفاسدش رو در منابع اهل سنت از رضاء کبیر !!!! تا فتاوای دیگه عیان و روشنه.

برای حفظ وحدت مصلحتی و سیاسی امروز که اتفاقا لازمه این روز هاست، نباید حقایق رو فراموش کنیم و یادمون بره!

به قول علما از توحید تا دیات ما با این ها اختلاف داریم.

یادمون نره که وحدت ما سیاسی است نه اعتقادی و فقط به جهت دفع خطر دشمنان دین است و لاغیر.

طرح مساله رحلت ناخواسته کمک به کم رنگ کردن و محو دشمنی کسانی است که برائت از آن ها از وظایف و رموز اصلی سعادت ما به حساب می آید.

هی میام خودمونی بنویسم هی به خاطر جدیت بحث نمیشه ادبی میشه هی ادبی هی خودمنی ! اینم  یه نوعشه :)

کمی فقط جهت یادآوری برای نمونه:

.

.

نقش شیخین، عائشه و حفصه در خوراندن زهر و شهادت پیامبر (صلی الله علیه و آله)، به نقل از منابع اهل سنت:

عایشه گفت؛ در زمان کسالت رسول الله (صلی الله علیه و آله)، به‌زور در دهان ایشان دوا ریختیم. با اینکه حضرت امر کرده بودند، ابداً چیزی به من نخورانید. ما گفتیم؛ اصولاً همه مریض‌ها از دوا خوردن بدشان می‌آید.
پس پیامبر (صلی الله علیه و آله) با مشاهده این تبانی فرمودند؛ آیا من شما را از خوراندن هرگونه دوائی نهی نکردم؟ سپس امر کردند؛ باید هرکسی که در این خانه حاضر بوده، جلوی چشم من، از همین دارو بخورد و ما از خوردن إبا کردیم.
.
.
منابع فقط از اهل سنت؛
تاریخ طبری، ج ۲، ص ۴۳۷.
صحیح البخاری، ج ۸، ص ۴۰.
صحیح البخاری، ج ۷، ص ۱۷.
صحیح البخاری، ج ۵، ص ۱۴۳.
صحیح المسلم، ج ۷، ص ۲۴.
طبقات الکبری، ج ۲، ص ۲۳۵.
مسند امام حنبل، ج ۶، ص ۵۳.

.

.

حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
همانا رسول خدا قبل از رفتن از دنیا مسموم شدند و عایشه و حفصه حضرتش رامسموم کردند
.

.

منابع:
تفسیر عیاشی ج1ص200
تفسیر الصافی ج1ص389
تفسیر نورالثقلین ج1 ص401
بحارالانوارج22ص516
.
.
مرحوم شیخ طوسی در کتاب تهذیب الأحکام می نویسد:
محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقیتا من صفر سنة عشرة من الهجرة.
محمد بن عبد الله (صلی الله علیه وآله وسلم )... در روز دوشنبه 28 صفر سال دهم هجری در حالی از دنیا رفت که مسموم شده بود.


تهذیب الأحکام، ج6 ص2، .
.

.
و نیز مرحوم علامه حلی در تحریر الاحکام می گوید:
محمد بن عبد الله... وقبض بالمدینة مسموما یوم الاثنین للیلتین بقینا من صفر سنة عشرین من الهجرة.


تحریر الأحکام، ج2 ص118

.

.

و قس علی هذا که بسیار است و رفقا و بزرگواران گرامی حتما جهت اطلاع بیشتر رجوع می کنند.

انشالله در دریافت حقایق و وقایع دینی به اصل و سرچشمه رجوع کنیم...

انشالله این درد ها با ظهور امام عصر علیه السلام تسکین می بایند...

موافقین ۳ مخالفین ۱ ۹۶/۰۸/۲۷
پسر انسان

نظرات  (۸)

من میدونستم پیامبر به شهادت رسیدن و توسط یه خانم مسموم شدن اما نمیدونستم عایشه بوده!!!!!
واقعا تعجب کردم....

+ ادبی هم که می نویسید زیباست
پاسخ:
بله
چون این مسائل انگار بنا نیست بازگو بشن !

+ ممنون لطف دارید
منم اولین باره این احادیثی که گفتید رو خوندم:|
با چندتا از دوستان اهل سنت صحبت میکردم یکیشون یه بار پرسید شماها چرا به خلفای ما احترام‌ نمیذارید؟ بهش گفتم شما تو صحاح سته ی خودتون بگردید نمیتونید یه مورد پیدا کنید که ائمه ی ما ظلمی در حق شما کرده باشن یا ضرری از اونها به شما رسیده باشه تازه پر از ستایش و وصف حُسن ائمه‌ی ماست، اما چه منابع خودتون و چه منابع ما پره از ظلم هایی که خلفای شما و پیروانشون در حق ائمه و شیعه کردن یعنی واقعا انتظار احترام دارید؟ همین احترامی هم که میذاریم بخاطر شخصیت شما و مصلحت دینه نه چیز دیگه ای.
یاعلی
پاسخ:
علاوه بر این
در صحاح که منزلتش اندازه قرانه از نظر سنی جماعت پر است از توهین به رسول الله و تنزل جایگاه ایشون به جهت موجه کردن چهره خلفای ملعونشون
و شرک های مسلم به خدا اعم از دست و پا داشتن و ران داشتن و ... 
بماند سایر انحرافات

وحدت ما سیاسی است
نه اعتقادی

در پناه امام عصر
سلام 
ایام رو تسلیت میگم خدمتتون ..

در باب عنوان پست باید عرض کنم که منابع زیادی وجود داره که مسمومیت پیامبر رو تایید میکنند  از جمله روایتی از امام صادق که میفرمایند حضرت با ذراع گوسفند مسموم شدند (که البته توسط یک زن یهودی نه عایشه) یا در جایی خود پیامبر نقل میکنند که همان یک لقمه ای که از آن غذا خوردم اعضای بدنم را نابود کرد اما ماجرای مسموم شدن حضرت تا زمان رحلتشون فاصله ی زیادی داره و همین باعث اندکی تردید میشه ..

+ نباید فراموش کرد که حضرت در زمان حیاتشون بارها مورد سوء قصد و ترور قرار گرفتند و بنابراین قبول این موضوع که حضرت به شهادت رسیدند و به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند آنچنان سخت و عجیب و غریب نیست ..
+ فارغ از نتیجه گیری همین که متنی که نوشتید  باعث تفکر و تعقل در این باب میشه ارزشمنده 

یا علی
پاسخ:
سلام.
بر شما هم تسلیت عرض میکنم.
تردیدی نیست
طبق منابع سنی و شیعه ایشان شهید شده اند

سلام علیکم
خوب طبیعیست که قبل از رحلت پیامبر صلوات الله ابوبکر جزو اصحاب بودند و قابل احترام
مسائل بعد از رحلت ایشون شروع شد
عاقبتتون بخیر بحق حضرت ابوتراب
پاسخ:
علیکم السلام...
در باب دشمنی خلفا درزمان حیات حضرت رسول بیشتر تحقیق کنید.
دشمنی مربوط با زمان حضرت بوده و تا بعد ادامه دار بوده است

امام باقر علیه السلام:
مثال ابوبکر و پیروانش مثال فرعون و فرعونیان است
و مثال امیرالمؤمنین علیه السلام و شیعانش مثال موسی و پیروانش است.
 بحارالانوار : ج 3 ص 383
پس خیلی فراتر از تصور ماست دشمنی ابوبکر که جزو فراعنه امت یاد شده است
کسی نقشه قتل حضرت رسول را می کشد قابل احترام است ؟

وّل کسانى که بر غصب خلافت هم پیمان شدند ابو بکر و عمر بودند، و اساس و پایه‏اى که طبق آن پیمان بستند و سایر پیمانهایشان هم بر آن پایه بود این بود که «اگر محمّد بمیرد یا کشته شود این امر خلافت را از اهل بیتش بگیریم بطورى که تا ما هستیم احدى از آنان به خلافت دست نیابد».
بعد از آن ابو عبیده جراح و معاذ بن جبل و در آخر سالم مولى ابى حذیفه هم به آنان پیوستند و پنج نفر شدند. اینان جمع شدند و داخل کعبه رفتند و در بین خود نوشته‏اى در این باره نوشتند که: «اگر محمد بمیرد یا کشته شود ...». و در تمام این قضایا عایشه و حفصه جاسوس پدرانشان در خانه پیامبر صلى اللَّه علیه و آله بودند.
سپس ابو بکر و عمر جمع شدند و سراغ منافقین و آزادشدگان فرستادند و ما بین خود مشورت و نظر خواهى کردند و بر این رأى متّفق شدند که هنگام بازگشت پیامبر صلى اللَّه علیه و آله از حجة الوداع در گردنه «هرشى» که در راه مکه در نزدیکى جحفه است شتر حضرت را بر مانند و به این طریق حضرت را بقتل برسانند.
کسانى که اجراى نقشه را بر عهده داشتند چهارده نفر بودند که در جنگ تبوک هم همین نقش را بر عهده داشتند ولى این نقشه آنان بر آب شد.
امیر المؤمنین علیه السّلام از طرف خداوند در غدیر خم منصوب شد و سپس پیامبر صلى اللَّه علیه و آله حرکت کرد تا به گردنه «هرشى» رسید و آن عده جلوتر رفتند و بر سر راه پنهان شدند، ولى این بار هم خداوند آنان را مفتضح کرد و پیامبرش را حفظ نمود.
وقتى وارد مدینه شدند همگى در خانه ابو بکر جمع شدند و در بین خود نوشته‏اى نوشتند و آنچه در باره خلافت تعهّد کرده بودند در آن ذکر کردند، و اوّلین مطلب آن شکستن پیمان و ولایت على بن ابى طالب علیه السّلام بود، و اینکه خلافت از آن ابو بکر و عمر و ابو عبیده است و سالم نیز با آنان است و از این عده خارج نمى‏شود.
این صحیفه دوم را سى و چهار نفر امضاء کردند که چهارده نفر همان کمین‏کنندگان در گردنه هرشى بودند که عبارت بودند از ابو بکر و عمر و عثمان و معاویه و عمرو عاص و طلحه و ابو عبیده جراح و عبد الرحمن بن عوف و سالم مولى ابى حذیفه و معاذ بن جبل و ابو موسى اشعرى و مغیرة بن شعبه و سعد بن ابى وقاص و اوس بن حدثان و بیست نفر دیگر عبارت بودند از: ابو سفیان، عکرمه پسر ابو جهل، خالد بن ولید، بشیر بن سعید، سهیل بن عمرو، صهیب بن سنان، ابو الاعور اسلمى، صفوان بن امیّه، سعید بن عاص، عیّاش بن ابى ربیعه، حکیم بن حزام، مطیع بن اسود مدرى و چند نفر دیگر که هر کدام از اینان جمعیّت عظیمى را بدنبال خود داشتند که سخنشان را مى‏پذیرفتند و از آنان اطاعت مى‏کردند.
نویسنده این صحیفه سعید بن عاص اموى بود و در محرم سال دهم هجرت آن را نوشت. سپس آن را به ابو عبیده جراح سپردند و او آن را به مکه فرستاد. آن صحیفه همچنان در کعبه مدفون بود تا زمان عمر که آن را از محلش بیرون آورد.

بحار: ج 28 ص 111- 96
ترجمه ی کتاب اسرار آل محمد، چاپ: اول، 1416 ق. ص 231

پس صرف صحابه بودن منزلت نمی آورد.
چه خوب گفتید که این وحدت سیاسی هست نه اعتقادی. گاهی افراط می‌شود در امر وحدتِ سیاسی، تا جایی که به اعتقادات آسیب رسانده می‌شود مع‌الاسف...
پاسخ:
مشکل اینجاست که وحدت محوران از نظر مطالعه دینی در فقر هستند
وحدت اعتقادی با کسانیکه حتی در توحید هم عملا مشرک هستند چه معنایی دارد؟

بلی؛ ضررش بسی بیشتر از منفعتش است. آن وحدتی که باعث شود از حقایق چشم پوشی کنی و از مواضع خودت دست بکشی، همان نباشد بهتر.
متاسفانه مسئلۀ این وحدتِ ظاهری، بسی ریشه‌ایست و به خط قرمزها منتهی می‌شود؛ به پایه و بنیانِ برخی چیزها منتهی می‌شود؛ به بدعت‌ها منتهی می‌شود؛ به دیوارهای کجی منتهی می‌شود که می‌خواهند تا به ثریا بالا بروند؛ ولی هیچ دیوارِ کجی تا ثریا بالا نرفته، بالاخره جایی بر زمین خواهد افتاد...
پاسخ:
نکته جالب اینجاست در وحدت ما کاسه داغ تر از آش شدیم
ما تبیین نمی کنیم
نمیگیم
اما اون ها دقیق میگن و شبهه می اندازند
مخصوصا در شبکه های اجتماعی
پر و پیمان
و عقاید رو می دزدند!
دیدم که چه حرفه ای و دقیق می پردازند در سکوت ما
بارها بحث کرده ام و حسرت خورده ام.
بعد ما نشستیم و فلسفه می بافیم
خب بحث کنیم
ما که حقی به روشنی داریم
بدون توهین محترمانه بگیم
اینقدر نگفتیم که جوان ما دقیقا نمی دونه چی بر سر اهل بیت اومده
و جبت و طاغوت چه کسانی هستند!!!
برائت یعنی چی
اصلا دشمن یعنی کی؟؟؟
خطبه غدیر چیه
فدکیه چیه!!
میگن ابوبکر مقرب بوده
شیعه و این هقیده؟
مسئول هستند حضرات مسئول

با ظهور انشالله ....
بله متأسفانه. ببینید غریبی اهل بیت را...
به نظر من در آخرت، از این «نگفتن»ها سوال شود. همگی مسئول خواهیم بود، نه تنها آن کسانی که گفته‌اند: «نگویید». همه، حتی مایی که به گفتۀ آن‌ها، سکوت اختیار کرده ایم. اگر حرفی، استدلال محکمی پشتش نیست، نباید قبولش کرد...
پاسخ:
محور که خود معصوم شد حل می شود
متر مشخص می شود
آدم ها و عقایدشان در هر جایگاهی باشند با متر سنجیده می شوند
اساتید فیزیک با متر دانش فیزیک سنجیده می شوند
اساتید زبان انگلیسی با متر ادبیات انگلیسی
و آدم های دنیا همه و همه با متر اهل بیت با متر ثقلین
بله، به نکتۀ بسیار خوبی اشاره کردید. درد هم همه همین است؛ همین است که «مراجعه به معصوم» خیال انگاشته شده است و به دنبال بدل‌هایی هستیم که هیچگاه به اصل تبدیل نمی‌شود.
پاسخ:
می رسد باران....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی